Πρόσφατα Θέματα
» ΙΔΟΥ γιατί ο Παπανδρέου χρεοκόπησε την Ελλάδα και υποδούλωσε τις επόμενες γενιές
Παρ Νοε 10, 2017 8:33 am από Admin

» Δάνεια ΟΕΚ: Ολόκληρο το σχέδιο της ρύθμισης για 81.715 δανειολήπτες
Σαβ Νοε 04, 2017 1:21 pm από Admin

» Αστυνόμευση και μέτρα καταστολής στη ματαίωση πλειστηριασμών ζητούν οι "θεσμοί"
Σαβ Νοε 04, 2017 1:05 pm από Admin

»  Ο νέος νόμος αυθαιρέτων: Νόμος 4495/2017
Σαβ Νοε 04, 2017 12:21 pm από Admin

» Αποστολές απο Κίνα και τελωνείο. Nέα προβλήματα, νέες λύσεις.
Πεμ Νοε 02, 2017 9:40 am από Admin

» Ποιοι δικαιούνται επιδότηση για ίδρυση τουριστικής επιχείρησης
Τετ Νοε 01, 2017 11:06 pm από Admin

» Οργισμένη επιστολή: Ανακαλέστε διδακτορικό τίτλο του Ρίχτερ
Τρι Οκτ 10, 2017 12:28 pm από Admin

» Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος και Ισραήλ υπογράφουν τον αγωγό EastMed και αλλάζουν τον γεωπολιτικό χάρτη
Τρι Οκτ 10, 2017 9:24 am από Admin

» ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ : ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΦΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:47 am από Admin

» Μήνυση κατά του δικαστικού επιμελητή Γ. Παναγόπουλου
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:41 am από Admin

» Σκουρλέτης: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες των αλλαγών στον Καλλικράτη
Σαβ Σεπ 09, 2017 11:05 am από Admin

» Τι σχεδιάζει για τα ενετικά μνημεία της Κρήτης ο Δήμαρχος… Βενετίας!
Παρ Σεπ 08, 2017 11:35 pm από Admin

» Στο Ρέθυμνο η Τουριστική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης
Πεμ Σεπ 07, 2017 11:27 am από Admin

» Νέο θεσμικό πλαίσιο για την επαναλειτουργία πτωχευμένων επιχειρήσεων
Πεμ Σεπ 07, 2017 9:28 am από Admin

» Στην Κρήτη πρωτοπερπάτησε ο άνθρωπος! Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη:
Παρ Σεπ 01, 2017 10:53 am από Admin

» Για πρώτη φορά αφαιρείται η υπηκοότητα από γενίτσαρους που συνεργάζονται με τους Αλβανούς!
Σαβ Αυγ 12, 2017 12:32 pm από Admin

» Τέλος οι ειδικές άδειες για μικροεργασίες και επισκευές (παραδείγματα)
Τετ Αυγ 09, 2017 1:44 pm από Admin

» Πέντε τρόποι για να προστατευτείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας
Τετ Αυγ 09, 2017 10:54 am από Admin

» Επίσημη πρόταση για Σχολή Τουρισμού στο Ρέθυμνο
Τρι Αυγ 08, 2017 10:26 am από Admin

» Μόνο επώνυμο ελαιόλαδο στα τραπέζια των εστιατορίων
Κυρ Αυγ 06, 2017 10:12 pm από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Τι λέει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών για τον εξωδικαστικό μηχανισμό-30 ερωτήσεις και απαντήσεις
Κυρ Αυγ 06, 2017 11:13 am από Admin

» Κρητών Μνήμες: Η «προκυμαία» του Ρεθύμνου μέσα στο χρόνο [φώτο]
Παρ Αυγ 04, 2017 9:37 pm από Admin

» Το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας –με αναφορά στην ΑΟΖ: Καταψήφισαν ΗΠΑ, Τουρκία, Βενεζουέλα και Ισραήλ…
Παρ Αυγ 04, 2017 10:19 am από Admin

» Ιδρύεται Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα – Τι αποφάσισαν για τους υδρογονάνθρακες
Πεμ Αυγ 03, 2017 11:45 am από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Πως θα ρυθμίσετε και θα ξοφλήσετε σε 120 δόσεις μικρά ή μεγάλα χρέη σε τράπεζες, εφορία, ταμεία
Δευ Ιουλ 31, 2017 9:55 pm από Admin

» ΣΑΟΡ Να πάρουν θέση οι θεσμικοι φορείς για τα θύματα της οικονομικής κρίσης
Δευ Ιουλ 31, 2017 10:51 am από Admin

» «ΣΧΕΔΙΟ ΦΑΙΔΩΡΑ» …ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…!
Σαβ Ιουλ 29, 2017 10:24 pm από Admin

» Απετράπη η κατάσχεση σε βάρος επιχειρηματία στην οδό Αρκαδίου – Πολίτες σχημάτισαν κλοιό (BINTEO & ΦΩΤΟΣ)
Παρ Ιουλ 28, 2017 12:12 pm από Admin

» POS …ΤΕΛΟΣ.
Δευ Ιουλ 24, 2017 9:32 pm από Admin

» Η Κίνα θα κατασκευάσει τον υδάτινο δίαυλο Δούναβη-Αξιού-Θεσσαλονίκης: Κοσμογονικές αλλαγές στα Βαλκάνια
Σαβ Ιουλ 22, 2017 11:12 am από Admin

RETHIMNO WEB RADIO TV
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!

ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΚΑΝΑΒΙΣ
Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Ο τίτλος μου περιεχόμενα σελίδας
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Το σχέδιο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι- Ενισχυμένος ο ρόλος του δημοσίου και της τοπικής κοινωνίας

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

default Το σχέδιο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι- Ενισχυμένος ο ρόλος του δημοσίου και της τοπικής κοινωνίας

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Δεκ 05, 2015 12:40 pm

05.12.2015



Στο Ηράκλειο τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, παραδίδει τα τεύχη δημοπράτησης σε περιφερειάρχη και δήμαρχο Μινώα

Τα τεύχη δημοπράτησης του αεροδρομίου στο Καστέλι παραδίδει τη Δευτέρα στον περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύτρο Αρναουτάκη, και το δήμαρχο Μινώα, Ζαχαρία Καλογεράκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, που θα επισκεφτεί το Ηράκλειο. Έτσι ξεκινά η διαδικασία προκειμένου να καταθέσουν οι αυτοδιοικητικοί φορείς και η τοπική κοινωνία της παρατηρήσεις τους.

Το έργο θα έχει κόστος 850 εκατομμυρίων ευρώ και οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου (δείτε εδώ).

Σύμφωνα με τον υπουργό, η διαδικασία δεν έχει καμιά σχέση με ό,τι σχεδιαζόταν μέχρι τώρα καθώς όχι μόνο θα έχει λόγο η τοπική κοινωνία, αλλά θα είναι και ενισχυμένος ο ρόλος του κράτους, ενώ ο επενδυτής θα έχει αυξημένες υποχρεώσεις προς την τοπική κοινωνία και το δημόσιο.

"Η νέα αυτή επένδυση, ύψους 850 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί δείγμα γραφής της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου για τον τρόπο και τους όρους που θα δρομολογούνται εφεξής οι επενδύσεις που αφορούν τις συμπράξεις Δημόσιου –Ιδιωτικού Τομέα", ανακοίνωσε το υπουργείο. "Όρους προστασίας του Δημόσιου συμφέροντος, οι οποίοι, βρίσκονται στον αντίποδα των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης που είχαν προγραμματίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Στον αντίποδα συμβάσεων, που δε σέβονταν τις τοπικές κοινωνίες, τον πολίτη, το δημόσιο συμφέρον.
Η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης δε θα θυμίζει σε τίποτα όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση η οποία θα λειτουργήσει εις βάρος του.
Αντιθέτως. Η τοπική κοινωνία θα είναι συμμέτοχη και θα έχει λόγο στην ανάπτυξη του έργου. Οι πολίτες της θα απολαμβάνουν πραγματικά οφέλη. Το νέο αεροδρόμιο δε θα λειτουργήσει εις βάρος τους
Για πρώτη φορά σε ένα έργο παραχώρησης, το Δημόσιο δε θα είναι κομπάρσος. Θα διαθέτει δυναμική παρουσία σε όλα τα στάδια της ανάπτυξής του.
Για πρώτη φορά, οι πολίτες θα έχουν ισχυρά ανταποδοτικά οφέλη: Ο επενδυτής θα είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρόνιων ανέργων για την κατασκευή του έργου.
Για πρώτη φορά διπλασιάζονται τα έσοδα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, τα οποία θα μπαίνουν στα ταμεία των δήμων της περιοχής για κοινωφελείς δράσεις.
Για πρώτη φορά ένα σύγχρονο έργο θα σέβεται την πολιτιστική και την αρχιτεκτονική κληρονομιά του τόπου και του τοπίου
Για πρώτη φορά μέσα από τέτοιο έργο θα δοθεί ώθηση στην τοπική επιχειρηματικότητα. Η κυβέρνηση ενέταξε στους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας τη δημιουργία εκθεσιακού χώρου σε έκταση δέκα στρεμμάτων για την αποκλειστική προβολή των τοπικών προϊόντων και εταιρειών.
Για πρώτη φορά ένα έργο δεν θα «κολλήσει» στις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές έρευνες, καθώς ήδη έχουν εξασφαλιστεί τα χρήματα για αυτό το σκοπό.
Ήδη ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ υπέγραψε την απόφαση έγκρισης των Τευχών Μεταβολών για τη Σύμβαση Παραχώρησης του Αερολιμένα Καστελίου και των οδικών συνδέσεων αυτού, με τον Βόρειο και Νότιο άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ)".
Ενόψει της δρομολόγησης του έργου ο υπουργός κ. Σπρίτζης δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Με την απόφαση αυτή, κλείνει ένας σημαντικός κύκλος παρεμβάσεων και αλλαγών στη δομή του διαγωνισμού. Στόχος των αλλαγών αυτών είναι η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, με βάση τη νέα αντίληψη της κυβέρνησης, από την οποία θα διαπνέονται από εδώ και στο εξής, όλα τα νέα έργα υποδομών στη χώρα»
Και υπογράμμισε: « Πιστεύουμε ότι τα έργα παραχώρησης δεν μπορούν να εφαρμοστούν, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σήμερα. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι ένα έργο που θα σέβεται τις ανάγκες των πολιτών και δε θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο αυτούς που θα το εκτελέσουν και θα το εκμεταλλευτούν. Εάν και στο παρελθόν προγραμματίζονταν σ’ αυτή την κατεύθυνση τα έργα παραχώρησης και σύμπραξης, σήμερα η χώρα θα είχε άλλη εικόνα».

Η διαδικασία και οι αλλαγές
Οι κυριότερες αλλαγές στη διαγωνιστική διαδικασία συνίστανται στα παρακάτω:
• Προσαυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%. Δηλαδή, ενισχύεται η βαθμολογία και επιβραβεύεται ο διαγωνιζόμενος, ο οποίος θα ζητήσει το μικρότερο ποσό κρατικής χρηματοδότησης, η οποία ανέρχεται στα 220 εκατομμύρια ευρώ.
• Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση: Αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 45% έως 55% το οποίο θα μεταβιβάσουν οι διαγωνιζόμενοι μετά την κατακύρωση της σύμβασης παραχώρησης.
• Αυξάνεται η βαρύτητα της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζόμενων από 75% σε 80%.
• Αυξάνεται το Αντισταθμιστικό Αποθεματικό των εσόδων από 1% σε 2% που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης. Το αντισταθμιστικό αποθεματικό θα διατίθεται με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.
• Αυξάνεται από 1% σε 2% το πρόσθετο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα.
• Ο κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρονίως ανέργων κατάλληλων ειδικοτήτων κατά την κατασκευή του έργου.
• Τροποποιείται ριζικά ο τρόπος επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού, καθώς ισχυροποιείται η συμμετοχή του Δημοσίου σ’ αυτόν. Το Δημόσιο ,λοιπόν, θα επιλέγει τον Ανεξάρτητο Μηχανικό με ανοιχτό διαγωνισμό. Το κριτήριο ανάθεσης θα είναι η χαμηλότερη προσφορά μεταξύ των διαγωνιζόμενων που θα πληρούν τις απαιτήσεις ελάχιστης εμπειρίας. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης της προαναφερθείσας σύμβασης θα ανέρχεται στα 10.000.000 εκατομμύρια ευρώ .Η προκήρυξη του διαγωνισμού θα δημοσιευτεί μετά την ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου, ώστε να μπορούν να αποφευχθούν θέματα σύγκρουσης συμφερόντων. Τέλος, κάθε διαγωνιζόμενος θα περιλάβει στην προσφορά του και την αμοιβή του Ανεξάρτητου Μηχανικού. Μ΄ αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται ο έλεγχος και η εποπτεία του έργου από το Δημόσιο.
• Θα υπάρξει υποχρεωτική καταβολή ύψους 15 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο (concession fee) εκ μέρους του παραχωρησιούχου, καταβλητέο στην έναρξη περιόδου παραχώρησης.
• Στη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων θα κατασκευαστεί σε έκταση δέκα (10) στρεμμάτων συνεδριακός – εκθεσιακός χώρος ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων και δεν θα είναι ανταγωνιστικός εμπορικά. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με μέριμνα του Δημοσίου.
• Αλλάζει ο τρόπος επιλογής του τρίτου διαιτητή του Διαιτητικού Δικαστηρίου. Θα ορίζεται με κλήρωση μεταξύ των Προέδρων του Αρείου Πάγου, του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σε περίπτωση αδυναμίας ή κωλύματος αυτών, ορίζεται κατά περίπτωση ο αρχαιότερος εκ των Αντιπροέδρων. Το ίδιο θα ισχύσει και με τους δύο εκ των πέντε διαιτητών αλλά και του επιδιαιτητή, όσον αφορά τη σύνθεση του πενταμελούς διαιτητικού δικαστηρίου, το οποίο θα συγκροτηθεί στην περίπτωση που θα προκύψει κάποια διαφορά μεταξύ του Δημοσίου, της εταιρείας και των δανειστών.
• Για πρώτη φορά ξεκινά η εκτέλεση των απαλλοτριώσεων και έχει εξασφαλιστεί η εξεύρεση χρηματοδότησης των αρχαιολογικών ερευνών πριν την έναρξη της περιόδου Παραχώρησης.
• Το κτίριο του κεντρικού Αεροσταθμού θα κατασκευαστεί με κριτήρια υψηλών βιοκλιματικών προδιαγραφών. θα κατατάσσεται τουλάχιστον στη Β+ κατηγορία του ΚΕΝΑΚ (Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων). Θα πιστοποιηθεί με βάση διεθνές σύστημα πιστοποίησης, όπως Leed ή Bream ή αντίστοιχο. Η πιστοποίηση του κτιρίου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον του επιπέδου Leed “Silver” Breem “good” , ή αντίστοιχου. Και τέλος, το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα του Αερολιμένα να είναι κατ΄ ελάχιστο στο επίπεδο C.
• Για την έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης του αεροσταθμού από τον ανεξάρτητο μηχανικό, θα απαιτείται η γνώμη Ειδικής Επιτροπής Αρχιτεκτονικού Ελέγχου.
Η επιτροπή θα ελέγξει τη συμμόρφωση της μελέτης με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού, για την κατασκευή του κτιρίου αεροσταθμού, κατά τρόπο που να εναρμονίζεται με την ιδιαιτερότητα της περιοχής.
Σημειώνεται ότι το έργο ανάπτυξης του του αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι, «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των οδικών συνδέσεων αυτού», θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Τονίζεται επίσης, ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έχει δεσμευτεί ότι θα χρηματοδοτήσει τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου, και για πρώτη φορά τις προπαρασκευαστικές δράσεις (μελέτες , αρχαιολογικές εργασίες, αμοιβή Ανεξάρτητου Μηχανικού), οι οποίες θα πραγματοποιηθούν, μέχρι την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης. Παράλληλα η ΕΤΕπ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τη συμμετοχή της, ως δανειστής στο έργο.
Ο νέος αυτός διεθνής διαγωνισμός που δρομολογεί το ΥΠΟΜΕΔΙ εκτιμάται με βεβαιότητα ότι θα έχει επιτυχή κατάληξη. Κι αυτό γιατί, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι υψηλό, καθώς η Κρήτη αποτελεί έναν από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως και τα ποσοστά της επιβατικής κίνησης είναι εξαιρετικά υψηλά.
Οι προαναφερθείσες παράμετροι σε συνδυασμό με την ήδη ευρισκόμενη σε εξέλιξη διαδικασία συντέλεσης των απαλλοτριώσεων , εκτιμάται ότι καθιστούν πλήρως επιτεύξιμο το στόχο υλοποίησης του έργου, εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
Τη Δευτέρα αναρτώνται προς διαβούλευση τα Τεύχη Μεταβολών, ούτως ώστε οι υποψήφιοι επενδυτές και τα σχήματα που εξέφρασαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, και να προχωρήσουν στον τελικό σχολιασμό του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης.
Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, έχει οριστεί η 23η Φεβρουαρίου 2016.

http://www.candianews.gr
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1372
Ημερομηνία εγγραφής : 31/07/2013

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rethymno.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης