Το Φαράγγι των Μύλων, μια εύκολη διαδρομή για την επόμενη εκδρομή σας!
Κάντε κλίκ στο παρακάτω link
Πρόσφατα Θέματα
RETHYMNO LIVE
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!
ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Η Κρουαζιέρα στο Ρέθυμνο δεν έχει ελπίδα με αυτό το λιμάνι
Σελίδα 1 από 1
Η Κρουαζιέρα στο Ρέθυμνο δεν έχει ελπίδα με αυτό το λιμάνι
25-05-2017
Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Με αφορμή το συμβάν της προσάραξης του εμπορικού πλοίου (όπως φαίνεται στην φωτογραφία που παραθέτω) στην είσοδο του λιμένος Ρεθύμνου την Τρίτη στις 9:00 το πρωί, αποφάσισα να καταθέσω τις απόψεις μου γραπτά, αφού προφορικά δεν εισακούγονται.
Παρακολουθώ τις ανακοινώσεις της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου στον τοπικό τύπο εδώ και χρόνια για την κρουαζιέρα στο Ρέθυμνο και παραθέτω τους πιο πρόσφατους τίτλους: «Στον Χάρτη της Κρουαζιέρας το Ρέθυμνο» στις 11 Μαρτίου με επίσκεψη της προέδρου του Λ.Τ. στο Μαϊάμι στις ΗΠΑ. Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου «Στόχος να γίνει το Ρέθυμνο προορισμός Κρουαζιέρας», όχι με πλοία που θα δένουν στο Ρέθυμνο, αλλά με τουρίστες που θα έρχονται «κρουαζιέρα» με πούλμαν από Ηράκλειο ή Χανιά (τι «κρουαζιέρα» είναι αυτή δεν μπορώ να καταλάβω!). «"Ξεκλειδώθηκαν" οι μελέτες για την Κρουαζιέρα και τη θωράκιση του εμπορικού λιμανιού» στις 21 Απριλίου. Στις 25 Απριλίου «Τα πρώτα κρουαζιερόπλοια δένουν στο λιμάνι του Ρεθύμνου» με το πλοίο ISLAND SKY να φέρνει στο Ρέθυμνο μόνο 87 επιβάτες. Όλα αυτά τα άρθρα που αναφέρουν και προβάλλουν/διαφημίζουν προθέσεις της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου αναιρούνται και καταρρίπτονται από τα γεγονότα και τους αριθμούς:
α) Η προσάραξη του εμπορικού πλοίου (φωτογραφία) αποδεικνύει την ακαταλληλότητα του λιμανιού για υποδοχή μεγάλων Κρουαζιερόπλοιων. Ποια ναυτιλιακή ή τουριστική εταιρεία θα ρίσκαρε να φέρει πλοίο σε αβαθές λιμάνι; Θα ρίσκαρε ζωές και φήμη όταν τα τελευταία χρόνια τα ναυτικά ατυχήματα επιβατηγών και κρουαζιερόπλοιων (Norman Atlantic, Sea Diamond, Costa Concordia κλπ) έχουν πλήξει τον κλάδο; Επιπλέον απαιτείται ύπαρξη ρυμουλκού, πιλότου, συστημάτων ασφαλείας κλπ.
β) Η ίδια η Ένωση Λιμένων Ελλάδος παραθέτει στην ιστοσελίδα της στοιχεία για την κρουαζιέρα την τελευταία εξαετία (ο πίνακας που παραθέτω είναι για τα τέσσερα τελευταία χρόνια) και τοποθετεί το Λιμένα του Ρεθύμνου στην 40ή προτελευταία θέση. Και σας ρωτώ εάν υπάρχουν κονδύλια για την κρουαζιέρα (που είναι περιορισμένα, λόγω κρίσης) σε ποιο λιμάνι πιστεύεται ότι θα τα δώσουν; Σε σχέση με τους ανταγωνιστές στην Κρήτη, το Ηράκλειο είχε μείωση αφίξεων πέρυσι (175 αφίξεις), ενώ τα Χανιά ανεβαίνουν αισθητά (86 αφίξεις) σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων. Ας πάρουμε το Ρέθυμνο την τετραετία που αναφέρεται ο πίνακας. Πέρυσι το 2016 είχαμε 3 αφίξεις πλοίων με 400 επιβάτες. Ας υποθέσουμε ότι κάθε επιβάτης ξόδεψε, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 100 ευρώ (μην ξεχνάμε ότι τρώνε-πίνουν-κοιμούνται και υπάρχουν καταστήματα στο πλοίο που τους πουλάνε τα ίδια προϊόντα) 400 άτομαΧ100 = 40.000 ευρώ το έτος 2016. Ένα ξενοδοχείο 200 δωματίωνΧ100 ευρώ τη μέρα τα εισπράττει σε δύο μέρες στην αρχή της σεζόν.
Συνεπώς καταρρίπτεται ο μύθος ότι η κρουαζιέρα θα αφήσει έσοδα στο Ρέθυμνο, ενώ αντιθέτως απαιτούνται δυσανάλογα έξοδα, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αφού οι βοριάδες γεμίζουν συνεχώς το λιμάνι με άμμο. Μία μικρή τουριστική επένδυση 50 δωματίων θα αφήσει εκατονταπλάσια κέρδη και θέσεις εργασίας! Μόνο οι μελέτες για τη βελτίωση των υποδομών της κρουαζιέρας απαιτούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (όχι τα έργα που θέλουν εκατομμύρια ευρώ). Σήμερα που υπάρχει οικονομική κρίση και οι Δήμοι υποχρηματοδοτούνται, με αυτά τα πολύτιμα χρήματα των μελετών θα μπορούσε να στρωθεί με άσφαλτο ο κεντρικός δρόμος του Ρεθύμνου από τα Μισίρια μέχρι τον Πηγιανό κάμπο και να κλειστούν οι εκατοντάδες λακκούβες και φρεάτια που είναι κίνδυνος – θάνατος ιδιαίτερα για τους οδηγούς μοτοποδηλάτων (δεν συζητάμε για το αντιαισθητικό φαινόμενο!). Με τα εκατομμύρια που απαιτούνται για τις υποδομές κρουαζιέρας θα μπορούσε να επεκταθεί ο παραλιακός από το ξενοδοχείο Pearl μέχρι τον Πλατανιά ώστε να είναι προσβάσιμα τα παραλιακά ξενοδοχεία από τα τουριστικά λεωφορεία, αλλά και να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο. Κλείνοντας παραθέτω ένα ρεφραίν «είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια, ο βοριάς θα τα κάνει συντρίμμια κομμάτια» και ένα απόφθεγμα «να μην βλέπουμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος!»….
Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Αξ/κού ΠΝ ε.α.- Πιλότου Ε/Π
Διοικητικού και Πολιτικού Επιστήμονα
http://www.goodnet.gr/
Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Με αφορμή το συμβάν της προσάραξης του εμπορικού πλοίου (όπως φαίνεται στην φωτογραφία που παραθέτω) στην είσοδο του λιμένος Ρεθύμνου την Τρίτη στις 9:00 το πρωί, αποφάσισα να καταθέσω τις απόψεις μου γραπτά, αφού προφορικά δεν εισακούγονται.
Παρακολουθώ τις ανακοινώσεις της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου στον τοπικό τύπο εδώ και χρόνια για την κρουαζιέρα στο Ρέθυμνο και παραθέτω τους πιο πρόσφατους τίτλους: «Στον Χάρτη της Κρουαζιέρας το Ρέθυμνο» στις 11 Μαρτίου με επίσκεψη της προέδρου του Λ.Τ. στο Μαϊάμι στις ΗΠΑ. Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου «Στόχος να γίνει το Ρέθυμνο προορισμός Κρουαζιέρας», όχι με πλοία που θα δένουν στο Ρέθυμνο, αλλά με τουρίστες που θα έρχονται «κρουαζιέρα» με πούλμαν από Ηράκλειο ή Χανιά (τι «κρουαζιέρα» είναι αυτή δεν μπορώ να καταλάβω!). «"Ξεκλειδώθηκαν" οι μελέτες για την Κρουαζιέρα και τη θωράκιση του εμπορικού λιμανιού» στις 21 Απριλίου. Στις 25 Απριλίου «Τα πρώτα κρουαζιερόπλοια δένουν στο λιμάνι του Ρεθύμνου» με το πλοίο ISLAND SKY να φέρνει στο Ρέθυμνο μόνο 87 επιβάτες. Όλα αυτά τα άρθρα που αναφέρουν και προβάλλουν/διαφημίζουν προθέσεις της Δημοτικής Αρχής και του Λιμενικού Ταμείου αναιρούνται και καταρρίπτονται από τα γεγονότα και τους αριθμούς:
α) Η προσάραξη του εμπορικού πλοίου (φωτογραφία) αποδεικνύει την ακαταλληλότητα του λιμανιού για υποδοχή μεγάλων Κρουαζιερόπλοιων. Ποια ναυτιλιακή ή τουριστική εταιρεία θα ρίσκαρε να φέρει πλοίο σε αβαθές λιμάνι; Θα ρίσκαρε ζωές και φήμη όταν τα τελευταία χρόνια τα ναυτικά ατυχήματα επιβατηγών και κρουαζιερόπλοιων (Norman Atlantic, Sea Diamond, Costa Concordia κλπ) έχουν πλήξει τον κλάδο; Επιπλέον απαιτείται ύπαρξη ρυμουλκού, πιλότου, συστημάτων ασφαλείας κλπ.
β) Η ίδια η Ένωση Λιμένων Ελλάδος παραθέτει στην ιστοσελίδα της στοιχεία για την κρουαζιέρα την τελευταία εξαετία (ο πίνακας που παραθέτω είναι για τα τέσσερα τελευταία χρόνια) και τοποθετεί το Λιμένα του Ρεθύμνου στην 40ή προτελευταία θέση. Και σας ρωτώ εάν υπάρχουν κονδύλια για την κρουαζιέρα (που είναι περιορισμένα, λόγω κρίσης) σε ποιο λιμάνι πιστεύεται ότι θα τα δώσουν; Σε σχέση με τους ανταγωνιστές στην Κρήτη, το Ηράκλειο είχε μείωση αφίξεων πέρυσι (175 αφίξεις), ενώ τα Χανιά ανεβαίνουν αισθητά (86 αφίξεις) σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων. Ας πάρουμε το Ρέθυμνο την τετραετία που αναφέρεται ο πίνακας. Πέρυσι το 2016 είχαμε 3 αφίξεις πλοίων με 400 επιβάτες. Ας υποθέσουμε ότι κάθε επιβάτης ξόδεψε, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 100 ευρώ (μην ξεχνάμε ότι τρώνε-πίνουν-κοιμούνται και υπάρχουν καταστήματα στο πλοίο που τους πουλάνε τα ίδια προϊόντα) 400 άτομαΧ100 = 40.000 ευρώ το έτος 2016. Ένα ξενοδοχείο 200 δωματίωνΧ100 ευρώ τη μέρα τα εισπράττει σε δύο μέρες στην αρχή της σεζόν.
Συνεπώς καταρρίπτεται ο μύθος ότι η κρουαζιέρα θα αφήσει έσοδα στο Ρέθυμνο, ενώ αντιθέτως απαιτούνται δυσανάλογα έξοδα, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αφού οι βοριάδες γεμίζουν συνεχώς το λιμάνι με άμμο. Μία μικρή τουριστική επένδυση 50 δωματίων θα αφήσει εκατονταπλάσια κέρδη και θέσεις εργασίας! Μόνο οι μελέτες για τη βελτίωση των υποδομών της κρουαζιέρας απαιτούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (όχι τα έργα που θέλουν εκατομμύρια ευρώ). Σήμερα που υπάρχει οικονομική κρίση και οι Δήμοι υποχρηματοδοτούνται, με αυτά τα πολύτιμα χρήματα των μελετών θα μπορούσε να στρωθεί με άσφαλτο ο κεντρικός δρόμος του Ρεθύμνου από τα Μισίρια μέχρι τον Πηγιανό κάμπο και να κλειστούν οι εκατοντάδες λακκούβες και φρεάτια που είναι κίνδυνος – θάνατος ιδιαίτερα για τους οδηγούς μοτοποδηλάτων (δεν συζητάμε για το αντιαισθητικό φαινόμενο!). Με τα εκατομμύρια που απαιτούνται για τις υποδομές κρουαζιέρας θα μπορούσε να επεκταθεί ο παραλιακός από το ξενοδοχείο Pearl μέχρι τον Πλατανιά ώστε να είναι προσβάσιμα τα παραλιακά ξενοδοχεία από τα τουριστικά λεωφορεία, αλλά και να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο. Κλείνοντας παραθέτω ένα ρεφραίν «είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια, ο βοριάς θα τα κάνει συντρίμμια κομμάτια» και ένα απόφθεγμα «να μην βλέπουμε το δέντρο και να χάνουμε το δάσος!»….
Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Αξ/κού ΠΝ ε.α.- Πιλότου Ε/Π
Διοικητικού και Πολιτικού Επιστήμονα
http://www.goodnet.gr/
Παρόμοια θέματα
» Διαδώστε το! Αν σας πει ο υπάλληλος της τράπεζας ότι έχει κατασχεθεί ο μισθός, η σύνταξη ή το επίδομά σας, επειδή αυτό είναι παράνομο τότε...
» «Έρχεται» καζίνο στην Κρήτη με σχέδιο νόμου – Γι’ αυτό «κλείνει» πάλι το στρατόπεδο στο Ρέθυμνο;
» «Μαυρίλα» και ελπίδα του Γ. Σταράκη
» Η Golden Star Ferries ενώνει το λιμάνι της Ραφήνας με Κυκλάδες και Κρήτη;
» «ΣΧΕΔΙΟ ΦΑΙΔΩΡΑ» …ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…!
» «Έρχεται» καζίνο στην Κρήτη με σχέδιο νόμου – Γι’ αυτό «κλείνει» πάλι το στρατόπεδο στο Ρέθυμνο;
» «Μαυρίλα» και ελπίδα του Γ. Σταράκη
» Η Golden Star Ferries ενώνει το λιμάνι της Ραφήνας με Κυκλάδες και Κρήτη;
» «ΣΧΕΔΙΟ ΦΑΙΔΩΡΑ» …ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…!
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Πεμ Φεβ 08, 2024 10:56 pm από Admin
» Ερευνα-σοκ! Ο αργός «θάνατος» του Ελληνα αγρότη με οργανωμένο σχέδιο
Τετ Φεβ 07, 2024 8:02 pm από Admin
» ΦΠΑ: Έρχεται η αυτόματη επιστροφή – Ποιους αφορά – Πότε θα ξεκινήσει
Πεμ Φεβ 01, 2024 11:42 am από Admin
» Η γλώσσα των κουτσαβάκηδων (το λεξικό της μαγκιάς)
Δευ Ιαν 29, 2024 8:39 pm από Admin
» Έρχεται νέο σύστημα με αυτόματες κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων για χρέη στην εφορία
Δευ Ιαν 22, 2024 2:40 pm από Admin
» Ενημέρωση ιδιοκτητών δεσποζόμενων ζώων
Τρι Ιαν 16, 2024 7:03 pm από Admin
» Πώς θα βρείτε τα «χαμένα» σας ένσημα πριν το 2002
Πεμ Ιαν 11, 2024 8:24 pm από Admin
» Ο σεισμός-μαμούθ που ανύψωσε την Κρήτη και δημιούργησε τσουνάμι 12 μέτρων
Τρι Ιαν 02, 2024 8:52 pm από Admin
» Για πρώτη φορά στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου επέμβαση ολικής αρθροπλαστικής με την πρωτοποριακή τεχνική της ρομποτική
Παρ Δεκ 29, 2023 8:41 pm από Admin
» Ανοίγει η πλατφόρμα εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου – Δικαιολογητικά και προϋποθέσεις
Πεμ Δεκ 28, 2023 9:38 pm από Admin
» Ελεύθεροι επαγγελματίες: Αυξάνονται οι εισφορές τους το 2024 - Τα νέα ποσά
Τρι Δεκ 26, 2023 1:02 pm από Admin
» ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΚΥΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΣΙΜΠΗΜΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΙΟΥ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΠΡΟΛΗΨΟΥΜΕ;
Δευ Δεκ 25, 2023 9:36 pm από Admin
» Δερματικα προβληματα – μυκητιαση, αλλεργικη δερματιτιδα, ψωρα σκυλου
Δευ Δεκ 25, 2023 9:22 pm από Admin
» Λεϊσμανίωση (Καλαζάρ) : Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Δευ Δεκ 25, 2023 9:17 pm από Admin
» 35Ν: Η κρητική τσικουδιά του Ηλία Μελισσουργού με όνομα και ποιότητα
Πεμ Δεκ 07, 2023 9:14 pm από Admin
» Γνωρίζατε ότι υπάρχουν ζωντανά ένζυμα στο μέλι
Πεμ Νοε 02, 2023 10:17 pm από Admin
» Τρεις νέες – τούρμπο ποικιλίες ελιάς με αντοχή στην βερτιτσιλίωση
Πεμ Σεπ 28, 2023 11:39 pm από Admin
» Νέα απόφαση του ΣτΕ βγάζει οριστικά εκτός δασικών χαρτών 7 εκατ. στρέμματα
Παρ Μάης 05, 2023 11:15 pm από Admin
» Ανοίγει η πλατφόρμα για τα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη
Τρι Μάης 02, 2023 10:06 pm από Admin
» Πενταετής παραγραφή για τα χρέη στους ΟΤΑ
Παρ Απρ 14, 2023 9:35 pm από Admin
» ΕΣΠΑ: Τα 3 προγράμματα για να επενδύσουν οι αγρότες με κοινοτικό χρήμα
Τετ Μαρ 29, 2023 12:20 pm από Admin
» «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Βγήκε ο οδηγός του προγράμματος-Δικαιούχοι και προύποθέσεις (έγγραφο)
Πεμ Μαρ 23, 2023 11:54 pm από Admin
» Πως να φτιάξω μόνος μου θειασβέστιο;
Κυρ Φεβ 19, 2023 7:37 pm από Admin
» Ένα κείμενο που πρέπει να διαβάσουν όλοι οι ελαιοκαλλιεργητές!
Τρι Νοε 15, 2022 8:13 pm από Admin
» Επιστήμονες από την Κρήτη ρίχνουν φως σε βακτήριο που πλήττει καλλιέργειες, όπως την ελιά και το αμπέλ
Τρι Φεβ 08, 2022 12:00 pm από Admin
» Νομοπαρασκευαστική για τα κληροτεμάχια
Παρ Ιαν 21, 2022 9:00 pm από Admin
» Πες μου πού είναι το χωράφι σου, να σου πω τι θα φυτέψεις
Τρι Ιαν 04, 2022 7:05 pm από Admin
» Κρητικά λουκάνικα ξιδάτα
Παρ Δεκ 24, 2021 8:39 pm από Admin
» Ντουκιάνι: Ο ιερός χώρος των παλιών Κρητικών
Κυρ Νοε 14, 2021 8:47 pm από Admin
» Το μπόλιασμα (κέντρωμα) των δέντρων. Οι τρόποι και πότε γίνεται
Κυρ Οκτ 24, 2021 9:33 am από Admin