Πρόσφατα Θέματα
» Οργισμένη επιστολή: Ανακαλέστε διδακτορικό τίτλο του Ρίχτερ
Τρι Οκτ 10, 2017 12:28 pm από Admin

» Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος και Ισραήλ υπογράφουν τον αγωγό EastMed και αλλάζουν τον γεωπολιτικό χάρτη
Τρι Οκτ 10, 2017 9:24 am από Admin

» ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ : ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΦΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:47 am από Admin

» Μήνυση κατά του δικαστικού επιμελητή Γ. Παναγόπουλου
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:41 am από Admin

» Σκουρλέτης: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες των αλλαγών στον Καλλικράτη
Σαβ Σεπ 09, 2017 11:05 am από Admin

» Τι σχεδιάζει για τα ενετικά μνημεία της Κρήτης ο Δήμαρχος… Βενετίας!
Παρ Σεπ 08, 2017 11:35 pm από Admin

» Στο Ρέθυμνο η Τουριστική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης
Πεμ Σεπ 07, 2017 11:27 am από Admin

» Νέο θεσμικό πλαίσιο για την επαναλειτουργία πτωχευμένων επιχειρήσεων
Πεμ Σεπ 07, 2017 9:28 am από Admin

» Στην Κρήτη πρωτοπερπάτησε ο άνθρωπος! Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη:
Παρ Σεπ 01, 2017 10:53 am από Admin

» Για πρώτη φορά αφαιρείται η υπηκοότητα από γενίτσαρους που συνεργάζονται με τους Αλβανούς!
Σαβ Αυγ 12, 2017 12:32 pm από Admin

» Τέλος οι ειδικές άδειες για μικροεργασίες και επισκευές (παραδείγματα)
Τετ Αυγ 09, 2017 1:44 pm από Admin

» Πέντε τρόποι για να προστατευτείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας
Τετ Αυγ 09, 2017 10:54 am από Admin

» Επίσημη πρόταση για Σχολή Τουρισμού στο Ρέθυμνο
Τρι Αυγ 08, 2017 10:26 am από Admin

» Μόνο επώνυμο ελαιόλαδο στα τραπέζια των εστιατορίων
Κυρ Αυγ 06, 2017 10:12 pm από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Τι λέει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών για τον εξωδικαστικό μηχανισμό-30 ερωτήσεις και απαντήσεις
Κυρ Αυγ 06, 2017 11:13 am από Admin

» Κρητών Μνήμες: Η «προκυμαία» του Ρεθύμνου μέσα στο χρόνο [φώτο]
Παρ Αυγ 04, 2017 9:37 pm από Admin

» Το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας –με αναφορά στην ΑΟΖ: Καταψήφισαν ΗΠΑ, Τουρκία, Βενεζουέλα και Ισραήλ…
Παρ Αυγ 04, 2017 10:19 am από Admin

» Ιδρύεται Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα – Τι αποφάσισαν για τους υδρογονάνθρακες
Πεμ Αυγ 03, 2017 11:45 am από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Πως θα ρυθμίσετε και θα ξοφλήσετε σε 120 δόσεις μικρά ή μεγάλα χρέη σε τράπεζες, εφορία, ταμεία
Δευ Ιουλ 31, 2017 9:55 pm από Admin

» ΣΑΟΡ Να πάρουν θέση οι θεσμικοι φορείς για τα θύματα της οικονομικής κρίσης
Δευ Ιουλ 31, 2017 10:51 am από Admin

» «ΣΧΕΔΙΟ ΦΑΙΔΩΡΑ» …ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…!
Σαβ Ιουλ 29, 2017 10:24 pm από Admin

» Απετράπη η κατάσχεση σε βάρος επιχειρηματία στην οδό Αρκαδίου – Πολίτες σχημάτισαν κλοιό (BINTEO & ΦΩΤΟΣ)
Παρ Ιουλ 28, 2017 12:12 pm από Admin

» POS …ΤΕΛΟΣ.
Δευ Ιουλ 24, 2017 9:32 pm από Admin

» Η Κίνα θα κατασκευάσει τον υδάτινο δίαυλο Δούναβη-Αξιού-Θεσσαλονίκης: Κοσμογονικές αλλαγές στα Βαλκάνια
Σαβ Ιουλ 22, 2017 11:12 am από Admin

» Φαράγγι Μύλων : Συνάντηση του τοπικού Συλλόγου με τον Δήμαρχο Ρεθύμνης
Παρ Ιουλ 21, 2017 12:31 pm από Admin

»  Νέα εποχή για το επιχειρείν το πληροφοριακό σύστημα για την αδειοδότηση και την έναρξη λειτουργίας επιχειρήσεων
Παρ Ιουλ 21, 2017 11:28 am από Admin

» «Κόκκινα» καταναλωτικά δάνεια και κάρτες: Πληρώστε 5% και ξοφλήσατε!
Πεμ Ιουλ 20, 2017 1:04 pm από Admin

» Πώς θα γίνεται η ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό – Ποιες οφειλές μπορούν να διαγραφούν – Αναλυτικά όλα τα βήματα
Τετ Ιουλ 19, 2017 10:37 pm από Admin

» Νέο ΕΣΠΑ για τουριστικές επιχειρήσεις - Οι προϋποθέσεις ένταξης
Δευ Ιουλ 17, 2017 11:26 am από Admin

» Ψηφίστηκε ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα
Κυρ Ιουλ 16, 2017 10:29 pm από Admin

RETHIMNO WEB RADIO TV
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!

ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΚΑΝΑΒΙΣ
Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Ο τίτλος μου περιεχόμενα σελίδας
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Ρεθυμνο: Η «Οδύσσεια» του Περιφερειακού δρόμου

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

default Ρεθυμνο: Η «Οδύσσεια» του Περιφερειακού δρόμου

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Απρ 01, 2015 12:27 am

01.04.2015



ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΥΝΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Δεν είναι λίγοι αυτοί που συμφωνούν ότι ο Περιφερειακός δρόμος της πόλης του Ρεθύμνου αποτελεί ένα σημαντικό έργο για τη λειτουργία της πόλης, ιδιαίτερα όσον αφορά στη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς θα αποφόρτιζε σε μεγάλο βαθμό τους κεντρικούς δρόμους του Ρεθύμνου.

Συγχρόνως, ως έργο έχει άμεση σχέση με την επέκταση του σχεδίου πόλεως που, όταν ολοκληρωθεί, ο συγκεκριμένος δρόμος θα αποτελέσει μία από τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά τόσο το μέλλον όσο και το παρόν της πόλης, οι μελέτες που ξεκίνησαν το 2008 δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί…

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης, το κυκλοφοριακό, θα μπορούσε να έχει λυθεί, αν είχε δημιουργηθεί ο πολυσυζητημένος αλλά και αφημένος στην τύχη του Περιφερειακός δρόμος, υποστήριξε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης κ. Θοδωρής Νίνος, αναφερόμενος καταρχήν σε μετρήσεις που έγιναν τόσο το 1999 όσο και σήμερα και αφορούν στις μετακινήσεις τροχοφόρων από τα άκρα της πόλης προς το κέντρο.

«Το 1999 είχε καταγραφεί ότι το 3,5% των μετακινήσεων εισέρχονται από δυτικά Πανόραμα, Ατσιπόπουλο, Πρινέ κτλ, ενώ σήμερα αυτό το ποσοστό έχει διπλασιαστεί. Από τα ανατολικά οι μετακινήσεις έφταναν στο 9%, ενώ σήμερα έχουν αγγίξει το 14%», τόνισε ο κ. Νίνος και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η λογική κατασκευής του Περιφερειακού δρόμου, παρά τα όποια προβλήματα, και θεωρώ ότι ο σχεδιασμός του θα πρέπει να επεκταθεί στα ανατολικά τουλάχιστον μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και δυτικά μέχρι το δρόμο για Γάλλου».

Πάντως, όπως ο ίδιος υποστήριξε «ακόμα και με αυτό το σχεδιασμό (από Περιβόλια μέχρι οδό Κουρμούλη) μπορεί ν’ αποφορτίσει σημαντικά το κέντρο, αφού όποιος θέλει να κινηθεί από τον Μασταμπά- Τρία Μοναστήρια για τα Περιβόλια ή αντίθετα θα πρέπει να περάσει αναγκαστικά από το κέντρο της πόλης. Εάν υπήρχε αυτή η οδός, όλες αυτές οι μετακινήσεις θα απομακρύνονταν».

Στη συνέχεια, αφού ανέφερε ότι το 1/3 του πληθυσμού της πόλης διαμένει σε περιοχές που δεν έχουν άλλη αξιόπιστη δυνατότητα επικοινωνίας με την πόλη πλην του αυτοκινήτου, υπογράμμισε: «25 χρόνια τώρα δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε έναν Περιφερειακό δρόμο, ο οποίος είναι περιφερειακός με την τότε λογική, αφού όταν θα γίνουν οι επεκτάσεις του σχεδίου πόλεως, αυτός ο δρόμος θα είναι κεντρικός δρόμος του Ρεθύμνου» και αναρωτήθηκε: «Πώς μπορούμε να οραματιζόμαστε επεκτάσεις της πόλης μας προς το νότο και να μην έχουμε αυτό το δρόμο ούτε καν σαν μελέτη;».



ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΒΛΑΣΤΟΥ

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ρέθυμνο Αξίζεις», αναφερόμενος στη μελέτη Βλαστού για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Ρεθύμνου, η οποία και ακολουθείται στα δημοτικά έργα, τόνισε ότι στο κεφάλαιο «Διαχείριση της κίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων» υπάρχει ξεκάθαρα η πρόβλεψη κατασκευής του Περιφερειακού ο οποίος και αναφέρεται ως μία από τις τέσσερις γραμμές άμυνας απέναντι στα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Οι υπόλοιπες τρεις αφορούν: στη δημιουργία χώρων στάθμευσης γύρω από το ιστορικό και το εμπορικό κέντρο, στη δημιουργία χώρων στάθμευσης και επιβίβασης σε συλλογικά μέσα μεταφοράς (χώροι park & ride) στην ανατολική και δυτική είσοδο της πόλης (που δέχεται το μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων από τους περιφερειακούς οικισμούς) και στη δημιουργία και θωράκιση περιοχών ήπιας κυκλοφορίας απέναντι σε σημερινές διαμπερείς κινήσεις.



ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

«Γνωρίζουμε τα προβλήματα εδώ και χρόνια» είπε, «εκείνο που ζητάμε είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ώστε τουλάχιστον να έχουμε έτοιμη τη μελέτη και τα υπόλοιπα θα γίνουν βήμα-βήμα».

Αφού τόνισε τη σημαντικότητα της συνεργασίας όλων πρόσθεσε: «Από τη θέση μου μέσα στο Δ.Σ. του ΟΑΚ, η πρώτη κίνηση που έκανα ήταν να προκαλέσω μία ενεργοποίηση του ΟΑΚ που ως γνωστόν έχει απορροφήσει την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ για να δω τι γίνεται με αυτή τη μελέτη. Η απάντηση που πήρα σε πρώτη φάση ήταν ότι δύο χρόνια τώρα, η μελέτη βρίσκεται στάσιμη στο στάδιο της έγκρισης».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο αξίζει ν’ αναφερθεί ότι περίπου ένα χιλιόμετρο αυτού του δρόμου, από το σύνολο των τρεισήμισι, είναι ήδη κατασκευασμένο σε τμήματα, όπως στα Περιβόλια και στο Μασταμπά τα οποία είναι και ασφαλτοστρωμένα

ΚΟΛΛΗΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ



«Αντιλαμβάνομαι» τόνισε ο κ. Νίνος «ότι ένα τέτοιο έργο δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί αύριο, όμως από την άλλη, δεν μπορώ να δεχτώ ότι από το 2008 ξεκίνησαν οι διαδικασίες για μια μελέτη που θα διαρκούσε συνολικά, βάσει της σύμβασης, ένα χρόνο και κλείνουν ήδη 6,5 χρόνια, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί».

Αξίζει πάντως τον κόπο να ρίξουμε μια ματιά στο τι πραγματικά έγινε με τις μελέτες του Περιφερειακού τα χρόνια που πέρασαν παρακολουθώντας την «αλληλογραφία» μεταξύ των υπηρεσιών:

   29/08/06: Έγκριση διάθεσης πίστωσης από πόρους ΤΕΟ ΑΕ για την εκπόνηση της μελέτης.
   17/12/08: Ανάθεση μελέτης νότιας παράκαμψης Ρεθύμνου.
   07/04/09: Υπογραφή σύμβασης ποσού 261.918 ευρώ + ΦΠΑ.
   01/12/09: Από ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ προς ΔΜΕΟ διαβίβαση μελετών για έλεγχο και έγκριση.
   08/03/10: Διατύπωση απόψεων δήμου Ρεθύμνης (3869/08/03/10).
   15/07/10: Πράξη 49 του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων ύστερα από την 16-6-10 Εισήγησης της ΔΜΕΟ που γνωμοδοτούσε ομόφωνα υπέρ της έγκρισης των προτάσεων της εισήγησης.
   06/09/10: Έγκριση α) Προκαταρκτικής μελέτης Οδοποιίας και β) Αναγνωριστικής Γεωλογικής Μελέτης.
   01/11/10: Από ΔΜΕΟ προς ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, Εντολή έναρξης 2ου σταδίου εργασιών για ολοκλήρωση της μελέτης.
   28/02/11: Υποβολή μελετών (Προμελέτη Οδοποιίας, Οριστική Γεωλογική Μελέτη, Προκαταρκτική Επεξεργασία Τεχνικών Έργων, Πρόγραμμα Γεωτεχνικών Ερευνών, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), από τον ανάδοχο στην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ.
   22/08/11: Αποστολή μελετών από ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ σε ΔΜΕΟ για έγκριση.
   18/09/12: Ο Δήμος Ρεθύμνου με έγγραφό του προς τη ΔΜΕΟ ζητά αλλαγές στη μελέτη.
   17/12/12: Η ΔΜΕΟ ζητά από την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ να γίνουν οι αλλαγές που αναφέρει στο έγγραφό του ο Δήμος Ρεθύμνης.
   25/01/13: Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ ζητά από τον ανάδοχο να γίνουν οι αλλαγές που ζήτησε ο Δήμος Ρεθύμνης.
   20/03/13: Υποβολή εναλλακτικής πρότασης από τον ανάδοχο στην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ.
   21/05/13: Υποβολή εναλλακτικής πρότασης τεχνικών της μελέτης από την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ στη ΔΜΕΟ.

-Από το Μάιο του 2013 οι μελέτες βρίσκονται σε στάδιο έγκρισης στη ΔΜΕΟ.

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

http://rethemnosnews.gr
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1366
Ημερομηνία εγγραφής : 31/07/2013

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rethymno.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης