How to get to Mili Gorge Tavern in Rethymno by bus?
https://moovitapp.com/index/en/public_transit-Mili_Gorge_Tavern-Rethimno-site_131903692-5638?fbclid=IwY2xjawGl9p9leHRuA2FlbQIxMQABHYpdLIxA8yQcWLAE_jmNAHzPaFPlT4YWY6kyZY3-Z0YJ60WlZoJtiFRh7Q_aem_BCiAEl-_nWR4XN38a3corg
How to get to Mili Gorge Tavern in Rethymno by bus? |
Πρόσφατα Θέματα
Το Φαράγγι των Μύλων, μια εύκολη διαδρομή για την επόμενη εκδρομή σας!
Κάντε κλίκ στο παρακάτω link
RETHYMNO LIVE
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!
ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Mili-Gorge-Tavern
" />Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο
Σελίδα 1 από 1
Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο
11.06.2016
11.06.2016, 15:28 | Ετικέτες: επιχειρήσεις, Κύπρος, υπουργείο Πολιτισμού, νόμος
Συντάκτης:
Αντα Ψαρρά, Δημήτρης Κανελλόπουλος
Ποια ήταν η αντίδραση της εταιρείας διαχείρισης «πολύτιμων» κεφαλαίων, όταν με νομοθετική πρωτοβουλία επιχειρείται (ξανά) να μπει στοιχειώδης τάξη στο θολό τοπίο του χώρου των δημιουργών και των πνευματικών δικαιωμάτων τους; Η εξωχώρια μετακόμιση!
Εγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ (Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας) που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στη δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμόδιους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στη νομοθετική πρωτοβουλία για τα Πνευματικά Δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. αποφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να τη μετακομίσουν στην Κύπρο.
Οπως αναφέρει το έγγραφο (21/3/2016), με εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου και αφού προηγήθηκε αναλυτική συζήτηση στο Δ.Σ. για την προτεινόμενη παύση της εταιρείας, αποφασίστηκε ομόφωνα να συσταθεί η εταιρεία στην Κύπρο ως Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης και να λειτουργεί με βάση τους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το έγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στη δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμόδιους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στη νομοθετική πρωτοβουλία για τα πνευματικά δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. αποφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να τη μετακομίσουν στην Κύπρο.
-----------------------
Το Δ.Σ. προκήρυξε Γενική Συνέλευση των μετόχων της Α.Ε. στις 31/3/2016 με θέματα: μεταφορά της έδρας, τροποποίηση του καταστατικού, παραίτηση των μελών της διοίκησης μέχρι την επανασύσταση της εταιρείας, παραίτηση των ορκωτών λογιστών, εκχώρηση εξουσιών και διορισμός πληρεξουσίου.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. γνωστοποίησε ότι οι μέτοχοι της εταιρείας είχαν ήδη δεσμευτεί «ότι θα παραστούν στη Γ.Σ. χωρίς να απαιτηθεί να τηρηθούν οι προβλεπόμενες τυπικές διαδικασίες δημοσιότητος (!), δεσμευόμενοι μάλιστα ότι δεν θα διαμαρτυρηθούν ή προβάλουν ενστάσεις ή αντιρρήσεις σχετικώς».
Το έγγραφο υπογράφουν ο πρόεδρος Κ. Τριπολίτης, ο διευθύνων σύμβουλος Π. Ξανθόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ., Δ. Ξανθόπουλος και Γ. Κριππάς. Τόσο απλά και με συνοπτικές και εκτός δημοσιότητας διαδικασίες, η Α.Ε. μεταφέρει στην Κύπρο τη διαχείριση των κεφαλαίων που προέρχονται από τους Ελληνες δημιουργούς τους οποίους εκπροσωπεί.
Αυτό γίνεται προκειμένου να παρακάμψει τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Πολιτισμού σε ό,τι αφορά τους οργανισμούς που διαχειρίζονται πνευματικά δικαιώματα. Μάλλον δε δεν επρόκειτο περί απλής απειλής, όπως αποδεικνύεται από την επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου!
Πώς φτάσαμε όμως εκεί;
Ο θόρυβος ξεκίνησε από τον περασμένο Δεκέμβριο όταν δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού ενημέρωνε για νομοθετική ρύθμιση η οποία αλλάζει το καθεστώς εταιρειών και συλλόγων που συνδέονται με την είσπραξη και απόδοση ποσοστών για χρήση πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο λόγος που επικαλούνταν το υπουργείο ήταν η ανάγκη εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου νόμου και η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/26 και άλλων διατάξεων υπό τον γενικό τίτλο «Συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων και άλλα θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».
H επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου! |
Με δυο λόγια, το νομοσχέδιο το οποίο μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή αφορά και τη ρύθμιση της λειτουργίας των οργανισμών συλλογικής προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων. Μια ανάλογη προσπάθεια ρύθμισης του θολού αυτού τοπίου είχε εξαγγελθεί και το 2014, αλλά τότε λόγω αντιδράσεων αποσύρθηκε.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση ορίζεται ένα ξεκάθαρο πια κανονιστικό πλαίσιο για όλους τους οργανισμούς σωματειακής μορφής που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα, καθώς και των ανεξάρτητων εταιρειών, δηλαδή της εξής μίας: της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, γνωστής ευρέως ως ΑΕΠΙ, η οποία αποτελεί μοναδικό φαινόμενο, καθώς σε άλλες χώρες και στην Ε.Ε. λειτουργούν συλλογικής (σωματειακής) διαχείρισης οργανισμοί, ενώ οι αντίστοιχες με την ΑΕΠΙ εταιρείες δεν έχουν δεσπόζουσα θέση και δεν διαχειρίζονται στην πλειονότητά τους δικαιώματα δημιουργών.
Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται όμως στην εκχώρηση της διοίκησης στα μέλη της και στη μεταβολή της από Α.Ε. σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ). Επιπλέον, ακόμα και μετά τις τροποποιήσεις που επιτρέπουν στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., αρκεί να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο, η εταιρεία δεν συναίνεσε.
Οι διατάξεις αυτές προτάθηκαν για λόγους διαφάνειας στη διαχείριση της Α.Ε. και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων. Μέχρι την τελευταία στιγμή μια ομάδα καλλιτεχνών προσπάθησε να συνεννοηθεί με το Δ.Σ. της εταιρείας προκειμένου να δεχτεί τις ρυθμίσεις και να μπορέσει να λειτουργήσει ως ανώνυμη εταιρεία.
Οι δράσεις της ΑΕΠΙ
Η ΑΕΠΙ ιδρύθηκε το 1930 και μέχρι σήμερα ασχολείται με την προστασία και διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων. Εκπροσωπεί, διαφυλάσσει, εισπράττει και διανέμει πνευματικά δικαιώματα για όλες τις χρήσεις του έργου των μελών της, αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας.
Η ΑΕΠΙ εισπράττει ποσοστά από τη δημόσια εκτέλεση μουσικών έργων όχι μόνο από τις συναυλίες (οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν προκαταβολικά), αλλά και από μαγαζιά κάθε είδους, είτε παίζουν μουσική ηχογραφημένη είτε ζωντανή, από μουσικές σκηνές έως καφενεία, μπαρ, τυροπιτάδικα, κομμωτήρια, σούπερ μάρκετ, κ.λ.π.
Ο εισπρακτικός μηχανισμός της εταιρείας μαζεύει χρήματα από 11.000 χιλιάδες σημεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η εταιρεία διαθέτει μια ισχυρή νομική υπηρεσία και συνεργάζεται με πολλούς δικηγόρους σε όλη την Ελλάδα γιατί αρκετοί από τους χρήστες αρνούνται να πληρώσουν, ειδικά αυτή την εποχή.
Εδώ και πολλά χρόνια ακούγονται φήμες για συνθήκες αδιαφάνειας, ανυπαρξία ελέγχου στα κοστολόγια προς χρήστες αλλά και στον τρόπο που αποφασίζεται το ύψος των ποσοστών προς τους ενδιαφερόμενους, παράπονα γενικώς τόσο από τους καταναλωτές που υποχρεώνονται να πληρώνουν όσο και από τους δικαιούχους καλλιτέχνες.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι υπάρχει μεροληπτική πολιτική προς κάποια μεγάλα ονόματα από τον χώρο του τραγουδιού και της μουσικής (συνθέτες, μουσικοί, τραγουδιστές) εις βάρος άλλων. Υπάρχουν κρίσιμα ερωτήματα όπως: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές; Ποιος αποφασίζει τι θα δώσει και τι θα πάρει ο κάθε ένας;
Επιπλέον, εκ του νόμου η ΑΕΠΙ είναι υποχρεωμένη να επιχορηγεί ετησίως διοργανώσεις κοινωνικών ή πολιτιστικών σκοπών. Δεν είναι άνευ σημασίας ότι ενδεικτικά σε μία χρονιά η ΑΕΠΙ χρηματοδότησε την έκδοση δύο cd τα οποία στοίχισαν μόλις 7.000 ευρώ, ενώ «προίκισε» το δικό της αρχειακό μουσείο με 280.000 ευρώ για υλικό κλεισμένο στο υπόγειο του κτιρίου της. Μ' άλλα λόγια, προσέφερε μια χορηγία στον εαυτό της.
Μετά από οκτώ και πλέον δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, των δημιουργών μουσικών έργων, εκπροσωπεί περισσότερους από 14.380 Ελληνες και ξένους (με απευθείας σύμβαση) πνευματικούς δημιουργούς, καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους πνευματικούς δημιουργούς, μέσω συμβάσεων εκπροσώπησης με ομόλογες εταιρείες του εξωτερικού. Απασχολεί γύρω στα 115 άτομα προσωπικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 15 έμμισθους δικηγόρους. Επίσης διαθέτει 67 άτομα ως τοπικούς αντιπρόσωπους ανά την Ελλάδα αλλά και αρκετούς εποχικούς συνεργάτες.
Ακριβώς για τον λόγο ότι η ΑΕΠΙ είναι μια μεγάλη εταιρεία που κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε μέλη, με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, ο νόμος έρχεται να προστατεύσει την εταιρεία που προστατεύει τα δικαιώματα των καλλιτεχνών αλλά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Πολύ δε περισσότερο όταν η εταιρεία αυτή εμφανίζει αρνητικά κεφάλαια (παθητικό άνω των 17 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2013).
Στο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Πολιτισμού κρίνεται επιβεβλημένο να ιδρυθεί μια επιτροπή καλλιτεχνών-δικαιούχων, η οποία θα έχει ενεργό συμμετοχή στη διοίκηση της εταιρείας και τον έλεγχο της συγκέντρωσης και διανομής των χρημάτων.
Το (εκ των υστέρων) υπόμνημα της ΑΕΠΙ
Δύο ημέρες μετά (23/3/2016) την απόφαση για τη μεταφορά της εταιρείας -και χωρίς αυτό να ανακοινωθεί- με αναλυτικό υπόμνημα προς την Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Εργου Πολιτισμού και αφού προηγήθηκε η σχετική ακρόαση στις 17/3/2016, η εταιρεία παρεμβαίνει με παρατηρήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του Νόμου 2121 και του νομοσχεδίου του υπ. Πολιτισμού.
Η Α.Ε. ΑΕΠΙ στο υπόμνημα προέβαλλε ως επιχείρημα ότι η πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. δεν έχει ακόμα εφαρμόσει τη συγκεκριμένη οδηγία. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην οποία μία και μόνη μεγάλη Α.Ε. διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα των μουσικών δημιουργών, στιχουργών κ.λπ.
Μάλιστα η ΑΕΠΙ έχει ουσιαστικά σχηματίσει δύο εταιρείες, εκ των οποίων η μία συλλέγει τις εισπράξεις των δικαιωμάτων από τους χρήστες με ένα μεγάλο δίκτυο εισπρακτόρων, ενώ η άλλη αποδίδει τα ποσοστά επί των δικαιωμάτων στους δημιουργούς.
Με κύριο επιχείρημα ότι η υποτιθέμενη προσπάθεια να μπει τάξη στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων ουσιαστικά επιδιώκει να διασφαλίσει τα συμφέροντα πολυεθνικών (αναφέρει συγκεκριμένη καταγγελία που είχε γίνει το 1991) και τα δικαιώματα των χρηστών, το υπόμνημα της ΑΕΠΙ τάσσεται κατά των ρυθμίσεων.
Σημειώνοντας ότι αν νομοθετηθεί η οδηγία, το ελληνικό ρεπερτόριο θα εξαφανιστεί, διατυπώνει αντιρρήσεις στην άνιση μεταχείριση των οργανισμών Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης (ΑΟΔ) που ουσιαστικά αποκλείονται έναντι των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ). Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται στην εκχώρηση της διοίκησης στα μέλη της και στη μεταβολή της από Α.Ε. σε ΟΣΔ.
Ωστόσο, μετά τις τροποποιήσεις το νομοσχέδιο επιτρέπει στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., με την προϋπόθεση να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο με αρμοδιότητες στις εισπράξεις και στη διανομή. Μια πρόβλεψη για λόγους διαφάνειας στη διαχείριση και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων.
Μάλιστα, το υπόμνημα αναφέρει ότι η συγκεκριμένη διάταξη παρεισέφρησε στο νομοσχέδιο από αλλοδαπά κέντρα! Επικαλείται λόγους αντισυνταγματικότητας διότι προκρίνει τα δικαιώματα των χρηστών και αρνείται την υποχρεωτική προδικασία στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τη δυνητική διαμεσολάβηση του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας) ως χρονοβόρα και αναποτελεσματική.
Προτάσσει την αναγκαιότητα ασφάλισης των δημιουργών στο ΙΚΑ από όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα χρησιμοποιούν τα έργα ή ερμηνείες ή εκτελέσεις των δικαιούχων, ειδικά όταν οι πωλήσεις έχουν υποκατασταθεί από τις χρήσεις στο διαδίκτυο. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι δημιουργοί εξέφρασαν στο παρελθόν αντιρρήσεις στην υποχρεωτική ασφάλισή τους στο ΙΚΑ.
Ενδιαφέρον όμως έχει ότι το υπόμνημα της ΑΕΠΙ σαφώς αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια να υπάρχει οικονομικός έλεγχος στην Α.Ε., έστω με τη μορφή ενός επιτρόπου, όπως προβλέπεται στους οργανισμούς που διαχειρίζονται κεφάλαια (π.χ. τράπεζες), ισχυριζόμενη ότι οι ορκωτοί λογιστές επιτελούν και τον οικονομικό έλεγχο.
Στο σημείο αυτό όμως δεν υπάρχει απάντηση για το πώς θα διενεργείται πλήρης έλεγχος στην περίπτωση που υπάρχουν καταγγελίες για διαχειριστικά λάθη και παραβλέψεις με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι δημιουργοί. Αντίθετα, στο θέμα αυτό προβάλλει η ΑΕΠΙ ως επιχείρημα την αδιαφάνεια του ΟΠΙ.
Τέλος, η ΑΕΠΙ στο υπόμνημά της καταθέτει μια σειρά από προτάσεις μεταβατικές και τροποποιήσεις σε διατάξεις του νόμου ούτως ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή προστασία δημιουργών και χρηστών. Ανάμεσα σε αυτές, η θέσπιση κριτηρίων εύλογων αμοιβών, η μετατροπή του ΟΠΙ σε φορέα δημοσίου δίκαιου, εξίσωση των ΟΣΔ με τους ΑΟΔ (ΑΕΠΙ) κ.λπ.
Εισηγείται το πλαίσιο συνεργασίας με τις δημόσιες αρχές να επιτρέπεται μόνο αν ο ίδιος ο φορέας το ζητήσει(!) κι όχι ανά πάσα στιγμή να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου. Ζητάει την επαναφορά της αστυνομίας, με επέκταση και της δημοτικής αστυνομίας στους ελέγχους των χρηστών κ.λπ. Τέλος, στο υπόμνημα ο διευθύνων σύμβουλος δηλώνει διαθέσιμος για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση. Την ίδια στιγμή όμως και συγκεκριμένα δύο ημέρες πριν, έχει ήδη αποφασιστεί η μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο!
Επίλογος με πολλά ερωτήματα
Τα ερωτήματα είναι πολλά και εξαιρετικά σημαντικά ενώ αφορούν πρωτίστως τους δημιουργούς. Η είδηση ότι η ΑΕΠΙ μεταφέρει την έδρα της στην Κύπρο όπου και θα φορολογείται ώστε να μην ελεγχθεί από το ελληνικό κράτος και ο οργανισμός να μην υποστεί θεσμική σύσταση δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. Σίγουρα η απόφαση θα ταράξει τα νερά. Τα ερωτήματα που εγείρονται μετά την απόφαση για μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο είναι πολλά.
Και οι καλλιτέχνες, όσο κι αν στέκονται αμήχανοι, ανήμποροι να ελέγξουν ή να συμμετάσχουν στο καθεστώς λειτουργίας της ΑΕΠΙ και περιορίζονται στις όποιες συμφωνίες έχουν κάνει μαζί της, στο δύσκολο σήμερα της κρίσης όπου οι δισκογραφικές εταιρείες συρρικνώνονται θεαματικά, η αγορά ολοένα πέφτει, είναι πιθανό να επιλέξουν τη συνέχιση της ΑΕΠΙ ως έχει προκειμένου να μη χάσουν τα χρήματα που εισπράττουν, όσα και όταν τα εισπράττουν. Είναι όμως κατάλληλη λύση αυτή η σκοτεινή μετακόμιση;
Τις αμέσως επόμενες ημέρες η «Εφ.Συν.» θα επιδιώξει διάλογο με εκπροσώπους της ΑΕΠΙ, δημιουργούς και χρήστες, αλλά και με εκπροσώπους της επιτροπής που επεξεργάστηκε τη νομοθετική ρύθμιση.
http://www.efsyn.gr
aepi-630_0.jpg
Με στόχο να παρακάμψει τη νομοθεσία η ΑΕΠΙ μετέφερε την έδρα της στη Μεγαλόνησο11.06.2016, 15:28 | Ετικέτες: επιχειρήσεις, Κύπρος, υπουργείο Πολιτισμού, νόμος
Συντάκτης:
Αντα Ψαρρά, Δημήτρης Κανελλόπουλος
Ποια ήταν η αντίδραση της εταιρείας διαχείρισης «πολύτιμων» κεφαλαίων, όταν με νομοθετική πρωτοβουλία επιχειρείται (ξανά) να μπει στοιχειώδης τάξη στο θολό τοπίο του χώρου των δημιουργών και των πνευματικών δικαιωμάτων τους; Η εξωχώρια μετακόμιση!
Εγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ (Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας) που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στη δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμόδιους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στη νομοθετική πρωτοβουλία για τα Πνευματικά Δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. αποφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να τη μετακομίσουν στην Κύπρο.
Οπως αναφέρει το έγγραφο (21/3/2016), με εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου και αφού προηγήθηκε αναλυτική συζήτηση στο Δ.Σ. για την προτεινόμενη παύση της εταιρείας, αποφασίστηκε ομόφωνα να συσταθεί η εταιρεία στην Κύπρο ως Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης και να λειτουργεί με βάση τους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Το έγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στη δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμόδιους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στη νομοθετική πρωτοβουλία για τα πνευματικά δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. αποφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να τη μετακομίσουν στην Κύπρο.
-----------------------
Το Δ.Σ. προκήρυξε Γενική Συνέλευση των μετόχων της Α.Ε. στις 31/3/2016 με θέματα: μεταφορά της έδρας, τροποποίηση του καταστατικού, παραίτηση των μελών της διοίκησης μέχρι την επανασύσταση της εταιρείας, παραίτηση των ορκωτών λογιστών, εκχώρηση εξουσιών και διορισμός πληρεξουσίου.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. γνωστοποίησε ότι οι μέτοχοι της εταιρείας είχαν ήδη δεσμευτεί «ότι θα παραστούν στη Γ.Σ. χωρίς να απαιτηθεί να τηρηθούν οι προβλεπόμενες τυπικές διαδικασίες δημοσιότητος (!), δεσμευόμενοι μάλιστα ότι δεν θα διαμαρτυρηθούν ή προβάλουν ενστάσεις ή αντιρρήσεις σχετικώς».
Το έγγραφο υπογράφουν ο πρόεδρος Κ. Τριπολίτης, ο διευθύνων σύμβουλος Π. Ξανθόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ., Δ. Ξανθόπουλος και Γ. Κριππάς. Τόσο απλά και με συνοπτικές και εκτός δημοσιότητας διαδικασίες, η Α.Ε. μεταφέρει στην Κύπρο τη διαχείριση των κεφαλαίων που προέρχονται από τους Ελληνες δημιουργούς τους οποίους εκπροσωπεί.
Αυτό γίνεται προκειμένου να παρακάμψει τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Πολιτισμού σε ό,τι αφορά τους οργανισμούς που διαχειρίζονται πνευματικά δικαιώματα. Μάλλον δε δεν επρόκειτο περί απλής απειλής, όπως αποδεικνύεται από την επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου!
Πώς φτάσαμε όμως εκεί;
Ο θόρυβος ξεκίνησε από τον περασμένο Δεκέμβριο όταν δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού ενημέρωνε για νομοθετική ρύθμιση η οποία αλλάζει το καθεστώς εταιρειών και συλλόγων που συνδέονται με την είσπραξη και απόδοση ποσοστών για χρήση πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο λόγος που επικαλούνταν το υπουργείο ήταν η ανάγκη εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου νόμου και η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/26 και άλλων διατάξεων υπό τον γενικό τίτλο «Συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων και άλλα θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».
H επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου! |
Με δυο λόγια, το νομοσχέδιο το οποίο μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή αφορά και τη ρύθμιση της λειτουργίας των οργανισμών συλλογικής προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων. Μια ανάλογη προσπάθεια ρύθμισης του θολού αυτού τοπίου είχε εξαγγελθεί και το 2014, αλλά τότε λόγω αντιδράσεων αποσύρθηκε.
Σύμφωνα με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση ορίζεται ένα ξεκάθαρο πια κανονιστικό πλαίσιο για όλους τους οργανισμούς σωματειακής μορφής που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα, καθώς και των ανεξάρτητων εταιρειών, δηλαδή της εξής μίας: της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, γνωστής ευρέως ως ΑΕΠΙ, η οποία αποτελεί μοναδικό φαινόμενο, καθώς σε άλλες χώρες και στην Ε.Ε. λειτουργούν συλλογικής (σωματειακής) διαχείρισης οργανισμοί, ενώ οι αντίστοιχες με την ΑΕΠΙ εταιρείες δεν έχουν δεσπόζουσα θέση και δεν διαχειρίζονται στην πλειονότητά τους δικαιώματα δημιουργών.
Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται όμως στην εκχώρηση της διοίκησης στα μέλη της και στη μεταβολή της από Α.Ε. σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ). Επιπλέον, ακόμα και μετά τις τροποποιήσεις που επιτρέπουν στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., αρκεί να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο, η εταιρεία δεν συναίνεσε.
Οι διατάξεις αυτές προτάθηκαν για λόγους διαφάνειας στη διαχείριση της Α.Ε. και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων. Μέχρι την τελευταία στιγμή μια ομάδα καλλιτεχνών προσπάθησε να συνεννοηθεί με το Δ.Σ. της εταιρείας προκειμένου να δεχτεί τις ρυθμίσεις και να μπορέσει να λειτουργήσει ως ανώνυμη εταιρεία.
Οι δράσεις της ΑΕΠΙ
Η ΑΕΠΙ ιδρύθηκε το 1930 και μέχρι σήμερα ασχολείται με την προστασία και διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων. Εκπροσωπεί, διαφυλάσσει, εισπράττει και διανέμει πνευματικά δικαιώματα για όλες τις χρήσεις του έργου των μελών της, αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας.
Η ΑΕΠΙ εισπράττει ποσοστά από τη δημόσια εκτέλεση μουσικών έργων όχι μόνο από τις συναυλίες (οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν προκαταβολικά), αλλά και από μαγαζιά κάθε είδους, είτε παίζουν μουσική ηχογραφημένη είτε ζωντανή, από μουσικές σκηνές έως καφενεία, μπαρ, τυροπιτάδικα, κομμωτήρια, σούπερ μάρκετ, κ.λ.π.
Ο εισπρακτικός μηχανισμός της εταιρείας μαζεύει χρήματα από 11.000 χιλιάδες σημεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η εταιρεία διαθέτει μια ισχυρή νομική υπηρεσία και συνεργάζεται με πολλούς δικηγόρους σε όλη την Ελλάδα γιατί αρκετοί από τους χρήστες αρνούνται να πληρώσουν, ειδικά αυτή την εποχή.
Εδώ και πολλά χρόνια ακούγονται φήμες για συνθήκες αδιαφάνειας, ανυπαρξία ελέγχου στα κοστολόγια προς χρήστες αλλά και στον τρόπο που αποφασίζεται το ύψος των ποσοστών προς τους ενδιαφερόμενους, παράπονα γενικώς τόσο από τους καταναλωτές που υποχρεώνονται να πληρώνουν όσο και από τους δικαιούχους καλλιτέχνες.
Κάποιοι ισχυρίζονται ότι υπάρχει μεροληπτική πολιτική προς κάποια μεγάλα ονόματα από τον χώρο του τραγουδιού και της μουσικής (συνθέτες, μουσικοί, τραγουδιστές) εις βάρος άλλων. Υπάρχουν κρίσιμα ερωτήματα όπως: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές; Ποιος αποφασίζει τι θα δώσει και τι θα πάρει ο κάθε ένας;
Επιπλέον, εκ του νόμου η ΑΕΠΙ είναι υποχρεωμένη να επιχορηγεί ετησίως διοργανώσεις κοινωνικών ή πολιτιστικών σκοπών. Δεν είναι άνευ σημασίας ότι ενδεικτικά σε μία χρονιά η ΑΕΠΙ χρηματοδότησε την έκδοση δύο cd τα οποία στοίχισαν μόλις 7.000 ευρώ, ενώ «προίκισε» το δικό της αρχειακό μουσείο με 280.000 ευρώ για υλικό κλεισμένο στο υπόγειο του κτιρίου της. Μ' άλλα λόγια, προσέφερε μια χορηγία στον εαυτό της.
Μετά από οκτώ και πλέον δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, των δημιουργών μουσικών έργων, εκπροσωπεί περισσότερους από 14.380 Ελληνες και ξένους (με απευθείας σύμβαση) πνευματικούς δημιουργούς, καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους πνευματικούς δημιουργούς, μέσω συμβάσεων εκπροσώπησης με ομόλογες εταιρείες του εξωτερικού. Απασχολεί γύρω στα 115 άτομα προσωπικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 15 έμμισθους δικηγόρους. Επίσης διαθέτει 67 άτομα ως τοπικούς αντιπρόσωπους ανά την Ελλάδα αλλά και αρκετούς εποχικούς συνεργάτες.
Ακριβώς για τον λόγο ότι η ΑΕΠΙ είναι μια μεγάλη εταιρεία που κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε μέλη, με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, ο νόμος έρχεται να προστατεύσει την εταιρεία που προστατεύει τα δικαιώματα των καλλιτεχνών αλλά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Πολύ δε περισσότερο όταν η εταιρεία αυτή εμφανίζει αρνητικά κεφάλαια (παθητικό άνω των 17 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2013).
Στο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Πολιτισμού κρίνεται επιβεβλημένο να ιδρυθεί μια επιτροπή καλλιτεχνών-δικαιούχων, η οποία θα έχει ενεργό συμμετοχή στη διοίκηση της εταιρείας και τον έλεγχο της συγκέντρωσης και διανομής των χρημάτων.
Το (εκ των υστέρων) υπόμνημα της ΑΕΠΙ
Δύο ημέρες μετά (23/3/2016) την απόφαση για τη μεταφορά της εταιρείας -και χωρίς αυτό να ανακοινωθεί- με αναλυτικό υπόμνημα προς την Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Εργου Πολιτισμού και αφού προηγήθηκε η σχετική ακρόαση στις 17/3/2016, η εταιρεία παρεμβαίνει με παρατηρήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του Νόμου 2121 και του νομοσχεδίου του υπ. Πολιτισμού.
Η Α.Ε. ΑΕΠΙ στο υπόμνημα προέβαλλε ως επιχείρημα ότι η πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. δεν έχει ακόμα εφαρμόσει τη συγκεκριμένη οδηγία. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην οποία μία και μόνη μεγάλη Α.Ε. διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα των μουσικών δημιουργών, στιχουργών κ.λπ.
Μάλιστα η ΑΕΠΙ έχει ουσιαστικά σχηματίσει δύο εταιρείες, εκ των οποίων η μία συλλέγει τις εισπράξεις των δικαιωμάτων από τους χρήστες με ένα μεγάλο δίκτυο εισπρακτόρων, ενώ η άλλη αποδίδει τα ποσοστά επί των δικαιωμάτων στους δημιουργούς.
Με κύριο επιχείρημα ότι η υποτιθέμενη προσπάθεια να μπει τάξη στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων ουσιαστικά επιδιώκει να διασφαλίσει τα συμφέροντα πολυεθνικών (αναφέρει συγκεκριμένη καταγγελία που είχε γίνει το 1991) και τα δικαιώματα των χρηστών, το υπόμνημα της ΑΕΠΙ τάσσεται κατά των ρυθμίσεων.
Σημειώνοντας ότι αν νομοθετηθεί η οδηγία, το ελληνικό ρεπερτόριο θα εξαφανιστεί, διατυπώνει αντιρρήσεις στην άνιση μεταχείριση των οργανισμών Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης (ΑΟΔ) που ουσιαστικά αποκλείονται έναντι των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ). Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται στην εκχώρηση της διοίκησης στα μέλη της και στη μεταβολή της από Α.Ε. σε ΟΣΔ.
Ωστόσο, μετά τις τροποποιήσεις το νομοσχέδιο επιτρέπει στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., με την προϋπόθεση να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο με αρμοδιότητες στις εισπράξεις και στη διανομή. Μια πρόβλεψη για λόγους διαφάνειας στη διαχείριση και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων.
Μάλιστα, το υπόμνημα αναφέρει ότι η συγκεκριμένη διάταξη παρεισέφρησε στο νομοσχέδιο από αλλοδαπά κέντρα! Επικαλείται λόγους αντισυνταγματικότητας διότι προκρίνει τα δικαιώματα των χρηστών και αρνείται την υποχρεωτική προδικασία στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τη δυνητική διαμεσολάβηση του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας) ως χρονοβόρα και αναποτελεσματική.
Προτάσσει την αναγκαιότητα ασφάλισης των δημιουργών στο ΙΚΑ από όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα χρησιμοποιούν τα έργα ή ερμηνείες ή εκτελέσεις των δικαιούχων, ειδικά όταν οι πωλήσεις έχουν υποκατασταθεί από τις χρήσεις στο διαδίκτυο. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι δημιουργοί εξέφρασαν στο παρελθόν αντιρρήσεις στην υποχρεωτική ασφάλισή τους στο ΙΚΑ.
Ενδιαφέρον όμως έχει ότι το υπόμνημα της ΑΕΠΙ σαφώς αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια να υπάρχει οικονομικός έλεγχος στην Α.Ε., έστω με τη μορφή ενός επιτρόπου, όπως προβλέπεται στους οργανισμούς που διαχειρίζονται κεφάλαια (π.χ. τράπεζες), ισχυριζόμενη ότι οι ορκωτοί λογιστές επιτελούν και τον οικονομικό έλεγχο.
Στο σημείο αυτό όμως δεν υπάρχει απάντηση για το πώς θα διενεργείται πλήρης έλεγχος στην περίπτωση που υπάρχουν καταγγελίες για διαχειριστικά λάθη και παραβλέψεις με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι δημιουργοί. Αντίθετα, στο θέμα αυτό προβάλλει η ΑΕΠΙ ως επιχείρημα την αδιαφάνεια του ΟΠΙ.
Τέλος, η ΑΕΠΙ στο υπόμνημά της καταθέτει μια σειρά από προτάσεις μεταβατικές και τροποποιήσεις σε διατάξεις του νόμου ούτως ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή προστασία δημιουργών και χρηστών. Ανάμεσα σε αυτές, η θέσπιση κριτηρίων εύλογων αμοιβών, η μετατροπή του ΟΠΙ σε φορέα δημοσίου δίκαιου, εξίσωση των ΟΣΔ με τους ΑΟΔ (ΑΕΠΙ) κ.λπ.
Εισηγείται το πλαίσιο συνεργασίας με τις δημόσιες αρχές να επιτρέπεται μόνο αν ο ίδιος ο φορέας το ζητήσει(!) κι όχι ανά πάσα στιγμή να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου. Ζητάει την επαναφορά της αστυνομίας, με επέκταση και της δημοτικής αστυνομίας στους ελέγχους των χρηστών κ.λπ. Τέλος, στο υπόμνημα ο διευθύνων σύμβουλος δηλώνει διαθέσιμος για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση. Την ίδια στιγμή όμως και συγκεκριμένα δύο ημέρες πριν, έχει ήδη αποφασιστεί η μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο!
Επίλογος με πολλά ερωτήματα
Τα ερωτήματα είναι πολλά και εξαιρετικά σημαντικά ενώ αφορούν πρωτίστως τους δημιουργούς. Η είδηση ότι η ΑΕΠΙ μεταφέρει την έδρα της στην Κύπρο όπου και θα φορολογείται ώστε να μην ελεγχθεί από το ελληνικό κράτος και ο οργανισμός να μην υποστεί θεσμική σύσταση δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. Σίγουρα η απόφαση θα ταράξει τα νερά. Τα ερωτήματα που εγείρονται μετά την απόφαση για μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο είναι πολλά.
- - Αν δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αδιαφάνειας στον τρόπο λειτουργίας της ΑΕΠΙ, πώς εξηγείται αυτή η σπασμωδική κίνηση; Μήπως κάνει το τοπίο ακόμα πιο αδιαφανές;
- - Πόσο νόμιμη αλλά και αποτελεσματική θα είναι η διαδικασία... προστασίας των δικαιωμάτων των μελών της από την Κύπρο; Οι μηχανισμοί θα εξακολουθούν να δουλεύουν στην Ελλάδα;
- - Μια επιχείρηση με τέτοιο παθητικό πώς κλείνει ώστε μετά να μεταφερθεί;
- - Τι άποψη έχουν τα χιλιάδες μέλη της ΑΕΠΙ για την απόφαση μεταφοράς της έδρας της στην Κύπρο;
- - Πώς θα αντιδράσουν οι δικαιούχοι καλλιτέχνες; Τι θα γίνει στο μεταβατικό στάδιο;
Και οι καλλιτέχνες, όσο κι αν στέκονται αμήχανοι, ανήμποροι να ελέγξουν ή να συμμετάσχουν στο καθεστώς λειτουργίας της ΑΕΠΙ και περιορίζονται στις όποιες συμφωνίες έχουν κάνει μαζί της, στο δύσκολο σήμερα της κρίσης όπου οι δισκογραφικές εταιρείες συρρικνώνονται θεαματικά, η αγορά ολοένα πέφτει, είναι πιθανό να επιλέξουν τη συνέχιση της ΑΕΠΙ ως έχει προκειμένου να μη χάσουν τα χρήματα που εισπράττουν, όσα και όταν τα εισπράττουν. Είναι όμως κατάλληλη λύση αυτή η σκοτεινή μετακόμιση;
Τις αμέσως επόμενες ημέρες η «Εφ.Συν.» θα επιδιώξει διάλογο με εκπροσώπους της ΑΕΠΙ, δημιουργούς και χρήστες, αλλά και με εκπροσώπους της επιτροπής που επεξεργάστηκε τη νομοθετική ρύθμιση.
http://www.efsyn.gr
Παρόμοια θέματα
» Η ΑΕΠΙ έχασε στο δικαστήριο από 156 Σερραίους Επιχειρηματίες
» Στοπ στην ΑΕΠΙ για «ντου» σε μαγαζιά
» Χαστούκι στην Τουρκία απο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) στην Τουρκία για την εισβολή της στην Κύπρο το 1974
» ΑΕΠΙ: Κακουργηματικές πράξεις και σύσταση συμμορίας εντοπίζει ο εισαγγελέας
» Πλέον είναι και επίσημο. Τα ρωσικά πλοία θα δένουν στη Κύπρο
» Στοπ στην ΑΕΠΙ για «ντου» σε μαγαζιά
» Χαστούκι στην Τουρκία απο το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) στην Τουρκία για την εισβολή της στην Κύπρο το 1974
» ΑΕΠΙ: Κακουργηματικές πράξεις και σύσταση συμμορίας εντοπίζει ο εισαγγελέας
» Πλέον είναι και επίσημο. Τα ρωσικά πλοία θα δένουν στη Κύπρο
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Κυρ Νοε 17, 2024 6:14 pm από Admin
» Οι επιστήμονες άνοιξαν τελικά τον τάφο του Γολιάθ μετά από χιλιάδες χρόνια και ανακάλυψαν εξαιρετικά συγκλονιστικά μυστικά που έχουν αφήσει όλους πολύ μπερδεμένους.
Σαβ Νοε 16, 2024 8:19 pm από Admin
» Κτηματολόγιο: Τι θα γίνει με όσους δεν υποβάλουν δήλωση
Πεμ Οκτ 31, 2024 6:54 pm από Admin
» Κτηματολόγιο: Παράταση της προθεσμίας διορθώσεων, καταληκτική η ημερομηνία δηλώσεων
Δευ Οκτ 28, 2024 9:15 am από Admin
» Ακίνητα: Έτσι μετατρέπονται τα ακίνητα από “αγνώστου” ιδιοκτήτη σε “γνωστού”-Τι είπε ο Κυρανάκης για τις μεταβιβάσεις
Πεμ Οκτ 10, 2024 8:40 pm από Admin
» Σωτήρης Γκεκόπουλος:Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ
Τρι Αυγ 27, 2024 11:59 pm από Admin
» Φαράγγι Μύλων-Ρέθυμνο
Τετ Ιουν 26, 2024 8:52 pm από Admin
» Γκαρσόνια της Ευρώπης: Η Ελλάδα έγινε ακριβώς αυτό που είχαν «προφητέψει
Κυρ Ιουν 23, 2024 10:27 am από Admin
» «Στα κάγκελα» χιλιάδες επαγγελματίες για τα POS!
Τετ Ιουν 05, 2024 10:19 pm από Admin
» Τραγωδία στο Ρέθυμνο: Νεκρός ο τουρίστας στο Φαράγγι τον Μύλων
Τετ Ιουν 05, 2024 10:08 pm από Admin
» Εφορία: Θα σε ελέγχει ακόμα κι όταν χρησιμοποιείς το κινητό σου – Δείτε τι κάνουν
Κυρ Ιουν 02, 2024 10:06 pm από Admin
» Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους – Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς
Κυρ Μάης 12, 2024 10:18 pm από Admin
» Τι απέγινε ο Λάζαρος, αφού τον ανέστησε ο Χριστός
Κυρ Απρ 28, 2024 10:54 pm από Admin
» Τελεσίγραφο για σύνδεση ταμειακών και POS – Έρχονται πρόστιμα
Πεμ Φεβ 08, 2024 10:56 pm από Admin
» Ερευνα-σοκ! Ο αργός «θάνατος» του Ελληνα αγρότη με οργανωμένο σχέδιο
Τετ Φεβ 07, 2024 8:02 pm από Admin
» ΦΠΑ: Έρχεται η αυτόματη επιστροφή – Ποιους αφορά – Πότε θα ξεκινήσει
Πεμ Φεβ 01, 2024 11:42 am από Admin
» Η γλώσσα των κουτσαβάκηδων (το λεξικό της μαγκιάς)
Δευ Ιαν 29, 2024 8:39 pm από Admin
» Έρχεται νέο σύστημα με αυτόματες κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων για χρέη στην εφορία
Δευ Ιαν 22, 2024 2:40 pm από Admin
» Ενημέρωση ιδιοκτητών δεσποζόμενων ζώων
Τρι Ιαν 16, 2024 7:03 pm από Admin
» Πώς θα βρείτε τα «χαμένα» σας ένσημα πριν το 2002
Πεμ Ιαν 11, 2024 8:24 pm από Admin
» Ο σεισμός-μαμούθ που ανύψωσε την Κρήτη και δημιούργησε τσουνάμι 12 μέτρων
Τρι Ιαν 02, 2024 8:52 pm από Admin
» Για πρώτη φορά στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου επέμβαση ολικής αρθροπλαστικής με την πρωτοποριακή τεχνική της ρομποτική
Παρ Δεκ 29, 2023 8:41 pm από Admin
» Ανοίγει η πλατφόρμα εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του Δημοσίου – Δικαιολογητικά και προϋποθέσεις
Πεμ Δεκ 28, 2023 9:38 pm από Admin
» Ελεύθεροι επαγγελματίες: Αυξάνονται οι εισφορές τους το 2024 - Τα νέα ποσά
Τρι Δεκ 26, 2023 1:02 pm από Admin
» ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΚΥΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΣΙΜΠΗΜΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΙΟΥ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΠΡΟΛΗΨΟΥΜΕ;
Δευ Δεκ 25, 2023 9:36 pm από Admin
» Δερματικα προβληματα – μυκητιαση, αλλεργικη δερματιτιδα, ψωρα σκυλου
Δευ Δεκ 25, 2023 9:22 pm από Admin
» Λεϊσμανίωση (Καλαζάρ) : Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Δευ Δεκ 25, 2023 9:17 pm από Admin
» 35Ν: Η κρητική τσικουδιά του Ηλία Μελισσουργού με όνομα και ποιότητα
Πεμ Δεκ 07, 2023 9:14 pm από Admin
» Γνωρίζατε ότι υπάρχουν ζωντανά ένζυμα στο μέλι
Πεμ Νοε 02, 2023 10:17 pm από Admin
» Τρεις νέες – τούρμπο ποικιλίες ελιάς με αντοχή στην βερτιτσιλίωση
Πεμ Σεπ 28, 2023 11:39 pm από Admin