Πρόσφατα Θέματα
» ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ :Οι τέσσερις συνειδητές αστοχίες της Νέας Δημοκρατίας για την Προκήρυξη 3Κ του ΑΣΕΠ
Τρι Απρ 03, 2018 9:56 am από Admin

» Υπόθεση Ρίχτερ: Η Σύγκλητος αποφάσισε την αφαίρεση του τίτλου
Παρ Μαρ 30, 2018 10:45 am από Admin

» ΦΑΡΑΓΓΙ ΜΥΛΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟ
Τρι Μαρ 13, 2018 12:33 am από Admin

» Ιωάννης Βατάτζης (Αυτοκράτωρ Βυζαντίου 1222 – 1254) τουρκική προφητεία
Δευ Φεβ 26, 2018 3:24 pm από Admin

» Ιδού η πραγματική συμφωνία για τα Ίμια: Δεν μπορεί να επιστρέψει κανείς και τίποτα στο νησί
Δευ Φεβ 26, 2018 12:34 pm από Admin

» Συγκλονιστική δημόσια συγγνώμη Σερβίας στην Ελλάδα για το Σκοπιανό
Τρι Ιαν 23, 2018 9:27 am από Admin

» Τα σύνορα ενός λαού είναι η γλώσσα του, η ιστορία του, ο πολιτισμός και η κουλτούρα του.
Τρι Ιαν 23, 2018 8:51 am από Admin

»  ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ!!
Δευ Ιαν 22, 2018 8:06 am από Admin

» Τεστ αίματος θα ανιχνεύει ταυτόχρονα 8 διαφορετικούς καρκίνους
Παρ Ιαν 19, 2018 11:26 am από Admin

» Σε έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο οδηγήθηκε η ΚΕΔΗ Ρεθύμνου-«Λογιστική ακαταστασία»-Μεταφορά χρημάτων σε προσωπικό λογαριασμό;
Τρι Ιαν 09, 2018 8:37 am από Admin

» Αναλυτικά η απόφαση για τις Βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων μέσω ψηφιακών πλατφορμών τύπου Airbnb
Τρι Δεκ 19, 2017 9:08 am από Admin

» Τι συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή σχετικά με την κάνναβη
Δευ Δεκ 18, 2017 11:04 am από Admin

» Καταργούνται τα υποθηκοφυλακεία -Ερχονται τα γραφεία κτηματολογίου, όλες οι αλλαγές
Πεμ Δεκ 14, 2017 8:17 am από Admin

» Σύσταση ομάδων & οργανώσεων παραγωγών
Κυρ Δεκ 10, 2017 10:27 am από Admin

» Κλείνει το στρατόπεδο Θεοδωράκη στο Ρέθυμνο;
Δευ Δεκ 04, 2017 9:02 am από Admin

» «Έρχεται» καζίνο στην Κρήτη με σχέδιο νόμου – Γι’ αυτό «κλείνει» πάλι το στρατόπεδο στο Ρέθυμνο;
Δευ Δεκ 04, 2017 8:52 am από Admin

» Η Golden Star Ferries ενώνει το λιμάνι της Ραφήνας με Κυκλάδες και Κρήτη;
Τρι Νοε 28, 2017 8:55 am από Admin

» Πώς να σώσετε το ακίνητο σας από το Δημόσιο και το Κτηματολόγιο
Σαβ Νοε 25, 2017 1:35 am από Admin

» ΙΔΟΥ γιατί ο Παπανδρέου χρεοκόπησε την Ελλάδα και υποδούλωσε τις επόμενες γενιές
Παρ Νοε 10, 2017 8:33 am από Admin

» Δάνεια ΟΕΚ: Ολόκληρο το σχέδιο της ρύθμισης για 81.715 δανειολήπτες
Σαβ Νοε 04, 2017 1:21 pm από Admin

» Αστυνόμευση και μέτρα καταστολής στη ματαίωση πλειστηριασμών ζητούν οι "θεσμοί"
Σαβ Νοε 04, 2017 1:05 pm από Admin

»  Ο νέος νόμος αυθαιρέτων: Νόμος 4495/2017
Σαβ Νοε 04, 2017 12:21 pm από Admin

» Αποστολές απο Κίνα και τελωνείο. Nέα προβλήματα, νέες λύσεις.
Πεμ Νοε 02, 2017 9:40 am από Admin

» Ποιοι δικαιούνται επιδότηση για ίδρυση τουριστικής επιχείρησης
Τετ Νοε 01, 2017 11:06 pm από Admin

» Οργισμένη επιστολή: Ανακαλέστε διδακτορικό τίτλο του Ρίχτερ
Τρι Οκτ 10, 2017 12:28 pm από Admin

» Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος και Ισραήλ υπογράφουν τον αγωγό EastMed και αλλάζουν τον γεωπολιτικό χάρτη
Τρι Οκτ 10, 2017 9:24 am από Admin

» ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ : ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΦΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:47 am από Admin

» Μήνυση κατά του δικαστικού επιμελητή Γ. Παναγόπουλου
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:41 am από Admin

» Σκουρλέτης: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες των αλλαγών στον Καλλικράτη
Σαβ Σεπ 09, 2017 11:05 am από Admin

» Τι σχεδιάζει για τα ενετικά μνημεία της Κρήτης ο Δήμαρχος… Βενετίας!
Παρ Σεπ 08, 2017 11:35 pm από Admin

RETHIMNO WEB RADIO TV
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!

ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΚΑΝΑΒΙΣ
Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Ο τίτλος μου περιεχόμενα σελίδας
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Rethymno web news
Enterprise Communications

Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Πήγαινε κάτω

default Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση από Admin Την / Το Παρ Σεπ 26, 2014 11:26 pm

19-09-2014
Του Νεκτάριου Μεταξάκη


Πέρυσι τον Απρίλιο εξαγγέλθηκε πανηγυρικά η δρομολόγηση υδροπλάνων από το Δήμο Ρεθύμνου δια στόματος του τότε πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου.
Μάλιστα η πολυδιαφημισμένη προεκλογική εξαγγελία της δρομολόγησης των υδροπλάνων μετεκλογικά αποδείχτηκε ως «όνειρο θερινής νυκτός».



Μα καλά δεν σκέφτηκαν ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θέλει προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί; Δε σκέφτηκαν ότι η δρομολόγηση απαιτεί υδατοδρόμειο που θα δεσμεύει για ορισμένες ώρες της μέρας το λιμάνι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίζουν η να απομακρύνονται πλοία γραμμής, κρουαζιερόπλοια, τουριστικά πλοιάρια, ιστιοφόρα, γιοτ και αλιευτικά που εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών; Δεν ενημερώθηκαν για τις εγκαταστάσεις και τη δαπάνη που απαιτείται για την πρόσδεση των υδροπλάνων, για κτίριο επιβίβασης και αποβίβασης, για την ύπαρξη μηχανημάτων ελέγχου επιβατών και αποσκευών σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας;

Ρώτησαν το Λιμεναρχείο εάν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει προσωπικό για το χρονικό διάστημα που γίνεται η προσέγγιση και απομάκρυνση του υδροπλάνου; Να ληφθεί υπόψη ότι όση ώρα κινείται στη θάλασσα είναι στην εποπτεία του Λ.Σ. και ενημερώνει το Λιμεναρχείο για κάθε κίνησή του στο κανάλι 12, ενώ μετά την αποθαλάσσωση αναφέρεται στο Πύργο Ελέγχου Εναερίας Κυκλοφορίας της Σούδας. Η βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί την πληρότητα του 75% των θέσεων για να μπορεί να έχει διάρκεια. Στα 19θέσια υδροπλάνα, που θα χρησιμοποιούταν στη γραμμή, πρέπει να συμπληρωθούν τουλάχιστον οι 15 θέσεις.

Εάν η τιμή του εισιτηρίου ξεκινάει από 120 ευρώ θα είναι βιώσιμη η γραμμή; Θα έχει την ίδια πληρότητα από και προς κάθε προορισμό; Έχουν μελετηθεί οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν ετησίως στην περιοχή; Για να επιχειρήσει ένα τέτοιο ελαφρύ αεροσκάφος απαιτούνται καιρικές συνθήκες ιδανικές που προσφέρονται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και περισσότερο για ναυλωμένες ή εποχιακές πτήσεις που θα εξυπηρετούνται τα κοντινά νησιά όπως τα Κύθηρα, η Γαύδος, η Σαντορίνη, η Μήλος κλπ; Θα μπορεί να πετάει τις νυκτερινές ώρες; Οι επείγουσες αερομεταφορές, εάν απαιτηθούν τους χειμερινούς μήνες, θα είναι εφικτές;

Ο επενδυτής γιατί να τα δρομολογήσει από Ρέθυμνο και όχι από τη Σούδα, που έχει ένα τεράστιο φυσικό κόλπο με έτοιμες εγκαταστάσεις που δεν εμποδίζουν τη ναυσιπλοΐα και είναι κοντά σε αεροδρόμιο για τεχνική υποστήριξη εάν χρειαστεί ανταλλακτικά και συνεργείο;

Και αναρωτιέμαι, μετά από δύο δεκαετίες στα ελικόπτερα του Π.Ν., γιατί δεν ενδιαφέρθηκε καμία ιδιωτική εταιρεία Ελικοπτέρων να λειτουργήσει την γραμμή από ένα ελικοδρόμιο, έστω για τουριστικούς σκοπούς, από το Ρέθυμνο ή από τους όμορους νομούς, που δεν εμπλέκεται σε τόσες διαδικασίες και γραφειοκρατία; Γιατί δεν ξεκίνησαν μέχρι τώρα έστω οι δοκιμαστικές πτήσεις των υδροπλάνων; Κάθε πτητικό μέσο για να απογειωθεί κινείται κόντρα στον άνεμο. Ο επιφανειακός άνεμος όμως δημιουργεί κυματισμό που εμποδίζει το υδροπλάνο στην πρώτη φάση της αποθαλάσσωσης αφού η άτρακτος του αεροσκάφους δεν θα είναι σε οριζόντια θέση.

Θα ήθελα να παραθέσω ως παράδειγμα τη γραμμή Κέρκυρα (Γουβιά) - Παξοί (Γάιο) που λειτούργησε για αρκετό διάσημα. Και τα δύο υδατοδρόμια είναι προστατευμένα από ανέμους και κυματισμό λόγο του φυσικού περιβάλλοντος, είναι σαν φιόρδ. Επίσης δεν υπάρχει κυκλοφορία μεγάλων πλοίων για να εμποδίζεται ή να δεσμεύεται η ναυσιπλοΐα, η απόσταση είναι 35 ναυτικά μίλια (65 χλμ) και ήταν η γρηγορότερη και οικονομικότερη με το υδροπλάνο από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Η τιμή ξεκίνησε αρχικά με 36 ευρώ αλλά λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους έφτασε τα 72 ευρώ.

Το Ρέθυμνο δεν έχει προστατευμένο φυσικό λιμάνι, ώστε να έχει σταθερά δρομολόγια όλο το χρόνο, το κόστος είναι υψηλό και δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τις προσφορές των αεροπορικών εταιρειών που έχουν μειώσει σημαντικά τις τιμές τους, αναφερόμενος στον κύριο προορισμό που είναι η Αθήνα. Επιπλέον στα υδροπλάνα οι αποσκευές δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 8 κιλά. Ο λιμένας προορισμού θα είναι το Φάληρο ή το Λαύριο; Εάν είναι το Λαύριο παρότι γεωγραφικά είναι μεγαλύτερο, πιο προστατευμένο και οργανωμένο λιμάνι από ότι του Ρεθύμνου αντιμετωπίζει προβλήματα με τη διεύθυνση του ανέμου που επηρεάζεται από τον κυματισμό και τον επιφανειακό άνεμο κατά την αποθαλάσσωση ή προσθαλάσσωση. Επιπλέον είναι μακριά από την Αθήνα. Το Φάληρο αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα αλλά είναι εγγύτερα.

Καλό θα ήταν να μην εξαγγέλλονται από τη Δημοτική Αρχή τέτοια σχέδια για εντυπωσιασμό, ιδιαίτερα προεκλογικά, εάν δεν έχουν πρώτα μελετηθεί καλά.

Επίσης έγινε ιδιαίτερη μνεία για τα κέρδη που θα έχει το Ρέθυμνο αοριστολογώντας. Μην ξεχνάμε ότι το κέρδος το επιδιώκει πρώτιστα ο ιδιώτης και δεν πρόκειται να επενδύσει εάν δεν είναι κερδοφόρα η γραμμή. Το υδροπλάνο εύχομαι να δρομολογηθεί, έστω και για τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί θα λειτουργήσει ουσιαστικά ως εναλλακτικός τρόπος γρήγορης μετακίνησης στα νησιά πέριξ της Κρήτης καθιστώντας το Ρέθυμνο συγκοινωνιακό κόμβο. Εάν θέλουμε όμως μία μόνιμη πύλη εισόδου στον τόπο μας, ας επικεντρωθούμε στην επαναδρομολογηση πλοίου που τόσο πολύ έχει ανάγκη το Ρέθυμνο και θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη χωρίς να αποκλείουμε οποιαδήποτε εναλλακτική προσπάθεια.

Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Ενεργού Πολίτη

http://www.goodnet.gr/
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1390
Ημερομηνία εγγραφής : 31/07/2013

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rethymno.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης