Πρόσφατα Θέματα
» Αβάσταχτη οδύνη στην κηδεία του υποστράτηγου Γ. Τζανιδάκη [εικόνες]
Χθες στις 9:27 am από Admin

» Πλήρης προστασία για την πρώτη κατοικία, ακόμα και αυθαίρετη, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Τετ Απρ 12, 2017 12:19 pm από Admin

» ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ «Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στον τουρισμό το 2017»
Τετ Μαρ 22, 2017 11:50 pm από Admin

»  Παρουσιάστηκε στο Σπήλι η μελέτη για το Νότιο Οδικό Άξονα
Τετ Μαρ 15, 2017 12:09 am από Admin

» Πριν την επιβολή κυρώσεων από τις ΔΟΥ οι πολίτες πρέπει να καλούνται να παρέχουν εξηγήσεις
Τρι Μαρ 14, 2017 12:43 pm από Admin

» ΑΕΠΙ: Κακουργηματικές πράξεις και σύσταση συμμορίας εντοπίζει ο εισαγγελέας
Δευ Φεβ 27, 2017 8:55 am από Admin

» Επιτροπή Καλλικράτη: Απλή αναλογική, 50%+1, μείωση θητείας, ψήφος στους αλλοδαπούς
Τετ Φεβ 22, 2017 11:25 am από Admin

» Προγράμματα ΕΣΠΑ 238 εκατ. ευρώ για μικρές επιχειρήσεις και πτυχιούχους
Σαβ Φεβ 18, 2017 11:53 pm από Admin

» Άμεση ανάγκη να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις οριοθετήσεις οικισμών
Σαβ Φεβ 18, 2017 11:33 pm από Admin

» Έρχεται «κούρεμα» 3 δισ. ευρώ σε στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά δάνεια
Τρι Φεβ 14, 2017 7:33 am από Admin

» Φτιάξε τον Δικό Σου Φούρνο από Πηλό με Λιγότερα από 20 Ευρώ
Πεμ Φεβ 02, 2017 10:58 am από Admin

» Την Ελληνική Διαστημική Υπηρεσία ιδρύει το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
Δευ Ιαν 30, 2017 10:09 am από Admin

» Τι αλλαγές φέρνει ο νόμος για τα αυθαίρετα
Κυρ Ιαν 29, 2017 10:48 pm από Admin

» Αίτηση στο oaed.gr για 24.251 προσλήψεις σε δήμους
Τρι Ιαν 24, 2017 12:49 am από Admin

» Φάκελος Κύπρου... Ο Νίκος Σαμψών αποκαλύπτει – Ένα βίντεο που πρέπει να δουν όλοι.
Σαβ Ιαν 14, 2017 12:11 pm από Admin

» Πολεοδομική βόμβα για το Ρέθυμνο δύο αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας
Σαβ Ιαν 14, 2017 12:08 pm από Admin

» Ρέθυμνο: Πως θα ήταν σήμερα ο ιστορικός πύργος του ρολογιού;
Παρ Ιαν 13, 2017 9:42 am από Admin

» Έργα - δράσεις και προτάσεις του Συλλόγου Ε.Σ.Π. Ρεθύμνης για βιώσιμη και πιο ανθρώπινη πόλη.
Πεμ Ιαν 12, 2017 12:18 pm από Admin

» Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων ανατρέπει την Ιστορία όπως την ξέρουμε (βίντεο)
Δευ Ιαν 09, 2017 11:14 am από Admin

» Δύο εκπληκτικά βίντεο για το Μινωικό πολιτισμό που έδειξε μόνο το BBC…
Παρ Ιαν 06, 2017 10:28 am από Admin

» Πώς η Κρήτη παραδόθηκε στον Μεχμέτ Αλή, αντί να ενωθεί με την Ελλάδα
Παρ Ιαν 06, 2017 4:33 am από Admin

» Τι γιορτάζουμε ανήμερα των Θεοφανίων; Έθιμα και παραδόσεις ανά την Ελλάδα
Παρ Ιαν 06, 2017 3:44 am από Admin

» ΣτΕ: Οι φορολογικές αρχές οφείλουν να αποδεικνύουν την φοροδιαφυγή των ελευθέρων επαγγελματιών
Τρι Ιαν 03, 2017 11:37 am από Admin

» Παραγραφή κλήσεων στην 5ετία αν δεν ενημερωθεί ο παραβάτης
Τετ Δεκ 28, 2016 8:02 am από Admin

» Απόφαση «βόμβα» του Πρωτοδικείου Αθηνών: Κανείς δανειολήπτης δεν οφείλει τίποτα - Ποιες οι προϋποθέσεις
Τρι Δεκ 27, 2016 11:13 am από Admin

» Στον νόμο Κατσέλη και όσοι χρωστούν σε ασφαλιστικά ταμεία
Κυρ Δεκ 25, 2016 1:43 am από Admin

» Μέχρι 180(!) δόσεις η ρύθμιση χρεών μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού
Παρ Δεκ 23, 2016 9:55 am από Admin

» Μετά τις 7/3/2017 η απόφαση στη «Δίκη της Σεισάχθειας»- Το αίτημα για διαγραφή του απεχθούς χρέους
Τετ Δεκ 21, 2016 9:35 am από Admin

» Ζητούν τις γερμανικές οφειλές του ’40
Τετ Δεκ 21, 2016 9:13 am από Admin

» Ίδρυση μικρών ξενοδοχείων και καταλυμάτων μέσω νέων προγραμμάτων
Τρι Δεκ 20, 2016 12:22 pm από Admin

RETHIMNO WEB RADIO TV
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!

ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΚΑΝΑΒΙΣ
Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Ο τίτλος μου περιεχόμενα σελίδας
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

default Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση από Admin Την / Το Παρ Σεπ 26, 2014 11:26 pm

19-09-2014
Του Νεκτάριου Μεταξάκη


Πέρυσι τον Απρίλιο εξαγγέλθηκε πανηγυρικά η δρομολόγηση υδροπλάνων από το Δήμο Ρεθύμνου δια στόματος του τότε πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου.
Μάλιστα η πολυδιαφημισμένη προεκλογική εξαγγελία της δρομολόγησης των υδροπλάνων μετεκλογικά αποδείχτηκε ως «όνειρο θερινής νυκτός».



Μα καλά δεν σκέφτηκαν ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θέλει προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί; Δε σκέφτηκαν ότι η δρομολόγηση απαιτεί υδατοδρόμειο που θα δεσμεύει για ορισμένες ώρες της μέρας το λιμάνι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίζουν η να απομακρύνονται πλοία γραμμής, κρουαζιερόπλοια, τουριστικά πλοιάρια, ιστιοφόρα, γιοτ και αλιευτικά που εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών; Δεν ενημερώθηκαν για τις εγκαταστάσεις και τη δαπάνη που απαιτείται για την πρόσδεση των υδροπλάνων, για κτίριο επιβίβασης και αποβίβασης, για την ύπαρξη μηχανημάτων ελέγχου επιβατών και αποσκευών σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας;

Ρώτησαν το Λιμεναρχείο εάν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει προσωπικό για το χρονικό διάστημα που γίνεται η προσέγγιση και απομάκρυνση του υδροπλάνου; Να ληφθεί υπόψη ότι όση ώρα κινείται στη θάλασσα είναι στην εποπτεία του Λ.Σ. και ενημερώνει το Λιμεναρχείο για κάθε κίνησή του στο κανάλι 12, ενώ μετά την αποθαλάσσωση αναφέρεται στο Πύργο Ελέγχου Εναερίας Κυκλοφορίας της Σούδας. Η βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί την πληρότητα του 75% των θέσεων για να μπορεί να έχει διάρκεια. Στα 19θέσια υδροπλάνα, που θα χρησιμοποιούταν στη γραμμή, πρέπει να συμπληρωθούν τουλάχιστον οι 15 θέσεις.

Εάν η τιμή του εισιτηρίου ξεκινάει από 120 ευρώ θα είναι βιώσιμη η γραμμή; Θα έχει την ίδια πληρότητα από και προς κάθε προορισμό; Έχουν μελετηθεί οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν ετησίως στην περιοχή; Για να επιχειρήσει ένα τέτοιο ελαφρύ αεροσκάφος απαιτούνται καιρικές συνθήκες ιδανικές που προσφέρονται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και περισσότερο για ναυλωμένες ή εποχιακές πτήσεις που θα εξυπηρετούνται τα κοντινά νησιά όπως τα Κύθηρα, η Γαύδος, η Σαντορίνη, η Μήλος κλπ; Θα μπορεί να πετάει τις νυκτερινές ώρες; Οι επείγουσες αερομεταφορές, εάν απαιτηθούν τους χειμερινούς μήνες, θα είναι εφικτές;

Ο επενδυτής γιατί να τα δρομολογήσει από Ρέθυμνο και όχι από τη Σούδα, που έχει ένα τεράστιο φυσικό κόλπο με έτοιμες εγκαταστάσεις που δεν εμποδίζουν τη ναυσιπλοΐα και είναι κοντά σε αεροδρόμιο για τεχνική υποστήριξη εάν χρειαστεί ανταλλακτικά και συνεργείο;

Και αναρωτιέμαι, μετά από δύο δεκαετίες στα ελικόπτερα του Π.Ν., γιατί δεν ενδιαφέρθηκε καμία ιδιωτική εταιρεία Ελικοπτέρων να λειτουργήσει την γραμμή από ένα ελικοδρόμιο, έστω για τουριστικούς σκοπούς, από το Ρέθυμνο ή από τους όμορους νομούς, που δεν εμπλέκεται σε τόσες διαδικασίες και γραφειοκρατία; Γιατί δεν ξεκίνησαν μέχρι τώρα έστω οι δοκιμαστικές πτήσεις των υδροπλάνων; Κάθε πτητικό μέσο για να απογειωθεί κινείται κόντρα στον άνεμο. Ο επιφανειακός άνεμος όμως δημιουργεί κυματισμό που εμποδίζει το υδροπλάνο στην πρώτη φάση της αποθαλάσσωσης αφού η άτρακτος του αεροσκάφους δεν θα είναι σε οριζόντια θέση.

Θα ήθελα να παραθέσω ως παράδειγμα τη γραμμή Κέρκυρα (Γουβιά) - Παξοί (Γάιο) που λειτούργησε για αρκετό διάσημα. Και τα δύο υδατοδρόμια είναι προστατευμένα από ανέμους και κυματισμό λόγο του φυσικού περιβάλλοντος, είναι σαν φιόρδ. Επίσης δεν υπάρχει κυκλοφορία μεγάλων πλοίων για να εμποδίζεται ή να δεσμεύεται η ναυσιπλοΐα, η απόσταση είναι 35 ναυτικά μίλια (65 χλμ) και ήταν η γρηγορότερη και οικονομικότερη με το υδροπλάνο από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Η τιμή ξεκίνησε αρχικά με 36 ευρώ αλλά λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους έφτασε τα 72 ευρώ.

Το Ρέθυμνο δεν έχει προστατευμένο φυσικό λιμάνι, ώστε να έχει σταθερά δρομολόγια όλο το χρόνο, το κόστος είναι υψηλό και δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τις προσφορές των αεροπορικών εταιρειών που έχουν μειώσει σημαντικά τις τιμές τους, αναφερόμενος στον κύριο προορισμό που είναι η Αθήνα. Επιπλέον στα υδροπλάνα οι αποσκευές δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 8 κιλά. Ο λιμένας προορισμού θα είναι το Φάληρο ή το Λαύριο; Εάν είναι το Λαύριο παρότι γεωγραφικά είναι μεγαλύτερο, πιο προστατευμένο και οργανωμένο λιμάνι από ότι του Ρεθύμνου αντιμετωπίζει προβλήματα με τη διεύθυνση του ανέμου που επηρεάζεται από τον κυματισμό και τον επιφανειακό άνεμο κατά την αποθαλάσσωση ή προσθαλάσσωση. Επιπλέον είναι μακριά από την Αθήνα. Το Φάληρο αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα αλλά είναι εγγύτερα.

Καλό θα ήταν να μην εξαγγέλλονται από τη Δημοτική Αρχή τέτοια σχέδια για εντυπωσιασμό, ιδιαίτερα προεκλογικά, εάν δεν έχουν πρώτα μελετηθεί καλά.

Επίσης έγινε ιδιαίτερη μνεία για τα κέρδη που θα έχει το Ρέθυμνο αοριστολογώντας. Μην ξεχνάμε ότι το κέρδος το επιδιώκει πρώτιστα ο ιδιώτης και δεν πρόκειται να επενδύσει εάν δεν είναι κερδοφόρα η γραμμή. Το υδροπλάνο εύχομαι να δρομολογηθεί, έστω και για τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί θα λειτουργήσει ουσιαστικά ως εναλλακτικός τρόπος γρήγορης μετακίνησης στα νησιά πέριξ της Κρήτης καθιστώντας το Ρέθυμνο συγκοινωνιακό κόμβο. Εάν θέλουμε όμως μία μόνιμη πύλη εισόδου στον τόπο μας, ας επικεντρωθούμε στην επαναδρομολογηση πλοίου που τόσο πολύ έχει ανάγκη το Ρέθυμνο και θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη χωρίς να αποκλείουμε οποιαδήποτε εναλλακτική προσπάθεια.

Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Ενεργού Πολίτη

http://www.goodnet.gr/
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1323
Ημερομηνία εγγραφής : 31/07/2013

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rethymno.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης