Πρόσφατα Θέματα
» Οργισμένη επιστολή: Ανακαλέστε διδακτορικό τίτλο του Ρίχτερ
Τρι Οκτ 10, 2017 12:28 pm από Admin

» Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος και Ισραήλ υπογράφουν τον αγωγό EastMed και αλλάζουν τον γεωπολιτικό χάρτη
Τρι Οκτ 10, 2017 9:24 am από Admin

» ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ : ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΦΤΑΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:47 am από Admin

» Μήνυση κατά του δικαστικού επιμελητή Γ. Παναγόπουλου
Πεμ Σεπ 28, 2017 10:41 am από Admin

» Σκουρλέτης: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες των αλλαγών στον Καλλικράτη
Σαβ Σεπ 09, 2017 11:05 am από Admin

» Τι σχεδιάζει για τα ενετικά μνημεία της Κρήτης ο Δήμαρχος… Βενετίας!
Παρ Σεπ 08, 2017 11:35 pm από Admin

» Στο Ρέθυμνο η Τουριστική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης
Πεμ Σεπ 07, 2017 11:27 am από Admin

» Νέο θεσμικό πλαίσιο για την επαναλειτουργία πτωχευμένων επιχειρήσεων
Πεμ Σεπ 07, 2017 9:28 am από Admin

» Στην Κρήτη πρωτοπερπάτησε ο άνθρωπος! Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη:
Παρ Σεπ 01, 2017 10:53 am από Admin

» Για πρώτη φορά αφαιρείται η υπηκοότητα από γενίτσαρους που συνεργάζονται με τους Αλβανούς!
Σαβ Αυγ 12, 2017 12:32 pm από Admin

» Τέλος οι ειδικές άδειες για μικροεργασίες και επισκευές (παραδείγματα)
Τετ Αυγ 09, 2017 1:44 pm από Admin

» Πέντε τρόποι για να προστατευτείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας
Τετ Αυγ 09, 2017 10:54 am από Admin

» Επίσημη πρόταση για Σχολή Τουρισμού στο Ρέθυμνο
Τρι Αυγ 08, 2017 10:26 am από Admin

» Μόνο επώνυμο ελαιόλαδο στα τραπέζια των εστιατορίων
Κυρ Αυγ 06, 2017 10:12 pm από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Τι λέει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών για τον εξωδικαστικό μηχανισμό-30 ερωτήσεις και απαντήσεις
Κυρ Αυγ 06, 2017 11:13 am από Admin

» Κρητών Μνήμες: Η «προκυμαία» του Ρεθύμνου μέσα στο χρόνο [φώτο]
Παρ Αυγ 04, 2017 9:37 pm από Admin

» Το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας –με αναφορά στην ΑΟΖ: Καταψήφισαν ΗΠΑ, Τουρκία, Βενεζουέλα και Ισραήλ…
Παρ Αυγ 04, 2017 10:19 am από Admin

» Ιδρύεται Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα – Τι αποφάσισαν για τους υδρογονάνθρακες
Πεμ Αυγ 03, 2017 11:45 am από Admin

» Αναλυτικός οδηγός: Πως θα ρυθμίσετε και θα ξοφλήσετε σε 120 δόσεις μικρά ή μεγάλα χρέη σε τράπεζες, εφορία, ταμεία
Δευ Ιουλ 31, 2017 9:55 pm από Admin

» ΣΑΟΡ Να πάρουν θέση οι θεσμικοι φορείς για τα θύματα της οικονομικής κρίσης
Δευ Ιουλ 31, 2017 10:51 am από Admin

» «ΣΧΕΔΙΟ ΦΑΙΔΩΡΑ» …ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ…!
Σαβ Ιουλ 29, 2017 10:24 pm από Admin

» Απετράπη η κατάσχεση σε βάρος επιχειρηματία στην οδό Αρκαδίου – Πολίτες σχημάτισαν κλοιό (BINTEO & ΦΩΤΟΣ)
Παρ Ιουλ 28, 2017 12:12 pm από Admin

» POS …ΤΕΛΟΣ.
Δευ Ιουλ 24, 2017 9:32 pm από Admin

» Η Κίνα θα κατασκευάσει τον υδάτινο δίαυλο Δούναβη-Αξιού-Θεσσαλονίκης: Κοσμογονικές αλλαγές στα Βαλκάνια
Σαβ Ιουλ 22, 2017 11:12 am από Admin

» Φαράγγι Μύλων : Συνάντηση του τοπικού Συλλόγου με τον Δήμαρχο Ρεθύμνης
Παρ Ιουλ 21, 2017 12:31 pm από Admin

»  Νέα εποχή για το επιχειρείν το πληροφοριακό σύστημα για την αδειοδότηση και την έναρξη λειτουργίας επιχειρήσεων
Παρ Ιουλ 21, 2017 11:28 am από Admin

» «Κόκκινα» καταναλωτικά δάνεια και κάρτες: Πληρώστε 5% και ξοφλήσατε!
Πεμ Ιουλ 20, 2017 1:04 pm από Admin

» Πώς θα γίνεται η ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό – Ποιες οφειλές μπορούν να διαγραφούν – Αναλυτικά όλα τα βήματα
Τετ Ιουλ 19, 2017 10:37 pm από Admin

» Νέο ΕΣΠΑ για τουριστικές επιχειρήσεις - Οι προϋποθέσεις ένταξης
Δευ Ιουλ 17, 2017 11:26 am από Admin

» Ψηφίστηκε ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα
Κυρ Ιουλ 16, 2017 10:29 pm από Admin

RETHIMNO WEB RADIO TV
ΕΛΛΗΝΑΣ... Ο ΑΕΤΟΣ!

ΡΕΘΥΜΝΟ
Crete-Guns
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΚΑΝΑΒΙΣ
Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Οι ξενες επεμβασεις στην Ελλαδα 1821-1974

Ο τίτλος μου περιεχόμενα σελίδας
Τροφοδοσία RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 



Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

default Yδροπλάνα και «μεταξωτές κορδέλες»

Δημοσίευση από Admin Την / Το Παρ Σεπ 26, 2014 11:26 pm

19-09-2014
Του Νεκτάριου Μεταξάκη


Πέρυσι τον Απρίλιο εξαγγέλθηκε πανηγυρικά η δρομολόγηση υδροπλάνων από το Δήμο Ρεθύμνου δια στόματος του τότε πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου.
Μάλιστα η πολυδιαφημισμένη προεκλογική εξαγγελία της δρομολόγησης των υδροπλάνων μετεκλογικά αποδείχτηκε ως «όνειρο θερινής νυκτός».



Μα καλά δεν σκέφτηκαν ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θέλει προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί; Δε σκέφτηκαν ότι η δρομολόγηση απαιτεί υδατοδρόμειο που θα δεσμεύει για ορισμένες ώρες της μέρας το λιμάνι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίζουν η να απομακρύνονται πλοία γραμμής, κρουαζιερόπλοια, τουριστικά πλοιάρια, ιστιοφόρα, γιοτ και αλιευτικά που εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών; Δεν ενημερώθηκαν για τις εγκαταστάσεις και τη δαπάνη που απαιτείται για την πρόσδεση των υδροπλάνων, για κτίριο επιβίβασης και αποβίβασης, για την ύπαρξη μηχανημάτων ελέγχου επιβατών και αποσκευών σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας;

Ρώτησαν το Λιμεναρχείο εάν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει προσωπικό για το χρονικό διάστημα που γίνεται η προσέγγιση και απομάκρυνση του υδροπλάνου; Να ληφθεί υπόψη ότι όση ώρα κινείται στη θάλασσα είναι στην εποπτεία του Λ.Σ. και ενημερώνει το Λιμεναρχείο για κάθε κίνησή του στο κανάλι 12, ενώ μετά την αποθαλάσσωση αναφέρεται στο Πύργο Ελέγχου Εναερίας Κυκλοφορίας της Σούδας. Η βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί την πληρότητα του 75% των θέσεων για να μπορεί να έχει διάρκεια. Στα 19θέσια υδροπλάνα, που θα χρησιμοποιούταν στη γραμμή, πρέπει να συμπληρωθούν τουλάχιστον οι 15 θέσεις.

Εάν η τιμή του εισιτηρίου ξεκινάει από 120 ευρώ θα είναι βιώσιμη η γραμμή; Θα έχει την ίδια πληρότητα από και προς κάθε προορισμό; Έχουν μελετηθεί οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν ετησίως στην περιοχή; Για να επιχειρήσει ένα τέτοιο ελαφρύ αεροσκάφος απαιτούνται καιρικές συνθήκες ιδανικές που προσφέρονται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και περισσότερο για ναυλωμένες ή εποχιακές πτήσεις που θα εξυπηρετούνται τα κοντινά νησιά όπως τα Κύθηρα, η Γαύδος, η Σαντορίνη, η Μήλος κλπ; Θα μπορεί να πετάει τις νυκτερινές ώρες; Οι επείγουσες αερομεταφορές, εάν απαιτηθούν τους χειμερινούς μήνες, θα είναι εφικτές;

Ο επενδυτής γιατί να τα δρομολογήσει από Ρέθυμνο και όχι από τη Σούδα, που έχει ένα τεράστιο φυσικό κόλπο με έτοιμες εγκαταστάσεις που δεν εμποδίζουν τη ναυσιπλοΐα και είναι κοντά σε αεροδρόμιο για τεχνική υποστήριξη εάν χρειαστεί ανταλλακτικά και συνεργείο;

Και αναρωτιέμαι, μετά από δύο δεκαετίες στα ελικόπτερα του Π.Ν., γιατί δεν ενδιαφέρθηκε καμία ιδιωτική εταιρεία Ελικοπτέρων να λειτουργήσει την γραμμή από ένα ελικοδρόμιο, έστω για τουριστικούς σκοπούς, από το Ρέθυμνο ή από τους όμορους νομούς, που δεν εμπλέκεται σε τόσες διαδικασίες και γραφειοκρατία; Γιατί δεν ξεκίνησαν μέχρι τώρα έστω οι δοκιμαστικές πτήσεις των υδροπλάνων; Κάθε πτητικό μέσο για να απογειωθεί κινείται κόντρα στον άνεμο. Ο επιφανειακός άνεμος όμως δημιουργεί κυματισμό που εμποδίζει το υδροπλάνο στην πρώτη φάση της αποθαλάσσωσης αφού η άτρακτος του αεροσκάφους δεν θα είναι σε οριζόντια θέση.

Θα ήθελα να παραθέσω ως παράδειγμα τη γραμμή Κέρκυρα (Γουβιά) - Παξοί (Γάιο) που λειτούργησε για αρκετό διάσημα. Και τα δύο υδατοδρόμια είναι προστατευμένα από ανέμους και κυματισμό λόγο του φυσικού περιβάλλοντος, είναι σαν φιόρδ. Επίσης δεν υπάρχει κυκλοφορία μεγάλων πλοίων για να εμποδίζεται ή να δεσμεύεται η ναυσιπλοΐα, η απόσταση είναι 35 ναυτικά μίλια (65 χλμ) και ήταν η γρηγορότερη και οικονομικότερη με το υδροπλάνο από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Η τιμή ξεκίνησε αρχικά με 36 ευρώ αλλά λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους έφτασε τα 72 ευρώ.

Το Ρέθυμνο δεν έχει προστατευμένο φυσικό λιμάνι, ώστε να έχει σταθερά δρομολόγια όλο το χρόνο, το κόστος είναι υψηλό και δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τις προσφορές των αεροπορικών εταιρειών που έχουν μειώσει σημαντικά τις τιμές τους, αναφερόμενος στον κύριο προορισμό που είναι η Αθήνα. Επιπλέον στα υδροπλάνα οι αποσκευές δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 8 κιλά. Ο λιμένας προορισμού θα είναι το Φάληρο ή το Λαύριο; Εάν είναι το Λαύριο παρότι γεωγραφικά είναι μεγαλύτερο, πιο προστατευμένο και οργανωμένο λιμάνι από ότι του Ρεθύμνου αντιμετωπίζει προβλήματα με τη διεύθυνση του ανέμου που επηρεάζεται από τον κυματισμό και τον επιφανειακό άνεμο κατά την αποθαλάσσωση ή προσθαλάσσωση. Επιπλέον είναι μακριά από την Αθήνα. Το Φάληρο αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα αλλά είναι εγγύτερα.

Καλό θα ήταν να μην εξαγγέλλονται από τη Δημοτική Αρχή τέτοια σχέδια για εντυπωσιασμό, ιδιαίτερα προεκλογικά, εάν δεν έχουν πρώτα μελετηθεί καλά.

Επίσης έγινε ιδιαίτερη μνεία για τα κέρδη που θα έχει το Ρέθυμνο αοριστολογώντας. Μην ξεχνάμε ότι το κέρδος το επιδιώκει πρώτιστα ο ιδιώτης και δεν πρόκειται να επενδύσει εάν δεν είναι κερδοφόρα η γραμμή. Το υδροπλάνο εύχομαι να δρομολογηθεί, έστω και για τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί θα λειτουργήσει ουσιαστικά ως εναλλακτικός τρόπος γρήγορης μετακίνησης στα νησιά πέριξ της Κρήτης καθιστώντας το Ρέθυμνο συγκοινωνιακό κόμβο. Εάν θέλουμε όμως μία μόνιμη πύλη εισόδου στον τόπο μας, ας επικεντρωθούμε στην επαναδρομολογηση πλοίου που τόσο πολύ έχει ανάγκη το Ρέθυμνο και θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη χωρίς να αποκλείουμε οποιαδήποτε εναλλακτική προσπάθεια.

Του Νεκτάριου Μεταξάκη
Ενεργού Πολίτη

http://www.goodnet.gr/
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1366
Ημερομηνία εγγραφής : 31/07/2013

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://rethymno.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δημοσίευση νέας Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα
 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης